کالبدشکافی نینتندو سوییچ توسط گروه iFixit + ویدیو

کالبدشکافی نینتندو سوییچ

کالبدشکافی نینتندو سوییچ توسط گروه iFixit + ویدیو

سرانجام اواخر دی ماه، شرکت نینتندو از نسل جدید کنسول خود با نام سوییچ (Nintendo Switch) رونمایی کرد. اگرچه این کنسول بازی جدید در سال 2017 میلادی معرفی شده، اما قدرت پردازشی آن همانند کنسول شرکت‌های سونی و مایکروسافت نیست. به هر صورت حالا تیم مشهور “iFixit” با کالبدشکافی نینتندو سوییچ ، میزان تعمیرپذیری آن را بررسی کرده است.

جدای از قطعات و بخش‌های مختلفی که از یکدیگر جدا شدند، جذاب‌ترین بخش در کالبدشکافی نینتندو سوییچ ، تبلت آن بود که شباهت بسیاری به یک کامپیوتر داشت! باتری، لوله‌های انتقال حرارت، خمیر حرارتی و فن از اجزای اصلی کامپیوترها و خنک‌کننده‌های آنها هستند که همه آنها در تبلت سوییچ دیده شد.

باتری 16 وات‌ساعتی تبلت این کنسول در اولویت قرار داشت، اما احتمالا تمام کاربران توانایی تعویض آن را نداشته باشند. با این‌حال تعویض بسیاری از بخش‌ها همچون مادربورد، آنتن، صفحه نمایش و اجزای دیگر کاری سختی نیست.

کالبدشکافی نینتندو سوییچ ، تعمیرپذیری بالای آن را نشان می‌دهد

متاسفانه در کالبدشکافی نینتندو سوییچ مشکلاتی دیده شد که شاید بهتر بود سازندگان توجه بیشتری به آنها داشته باشند. به هر شکل از آنجایی که نمایشگر اصلی به وسیله چسب به دستگاه متصل شده، برای تعویض قطعات به پیچ‌گوشتی مخصوص، حرارت و البته کمی کنجکاوی نیاز خواهید داشت.

متخخصین iFixit امتیاز 8 از 10 را برای نینتندو سوییچ در نظر گرفته‌اند که تعمیرپذیری بالای آن را نشان می‌دهد. درادامه می‌توانید ویدیوی رسمی کالبدشکافی نسل جدید این کنسول را مشاهده کنید:

1395-12-15

دیدگاهتان را بنویسید