کمپانی نوکیا قدرتمندتر از گذشته به بازار گوشی و تبلت باز خواهد گشت

کمپانی نوکیا

نوکیا قدرتمندتر از گذشته به بازار گوشی و تبلت باز خواهد گشت

همان‌طور که اطلاع دارید در گذشته‌ای نه‌چندان دور برند نوکیا توسط مایکروسافت خریداری شد و در این مدت محصول جدیدی با این برند به بازار عرضه نشده بود. حال پس از فرازونشیب‌های بسیار قرار است که کمپانی نوکیا با گوشی‌های هوشمند جدید به بازار موبایل بازگردد. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

به‌تازگی شرکت مایکروسافت اعلام کرد که بخش تلفن‌های همراه قدیمی خود را به شرکت فاکسکان واگذار کرده و اکنون آن‌طور که پیدا است تولید دستگاه‌های جدید هوشمند نوکیا بر عهده شرکت فنلاندی HMD Global است. کمپانی نوکیا اعلام کرده که HMD گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های جدید را تا ده سال آینده تولید و عرضه می‌کند. این خبر بدان معنا است که به‌زودی شاهد حضور گوشی‌های هوشمند و تبلت جدید با برند نوکیا در بازار جهانی خواهیم بود.

هنوز جزئیات زیادی درباره شرکت HMD منتشر نشده و اطلاعات چندانی از آن نداریم، اما ظاهرا آرتو ناملا مدیر اجرایی بخش تلفن همراه مایکروسافت قراردادهایی را با HMD بسته است، لازم به ذکر است که این شخص قبل از پیوستن به مایکروسافت، یک دهه با نوکیا کار کرده است. همچنین Florian Seiche که یکی از دیگر از مدیرهای اصلی بخش تلفن همراه مایکروسافت بوده در گذشته سابق کار با نوکیا را داشته و اکنون به HMD پیوسته است. حال قرار است که رویاهای گذشته تبدیل به واقعیت شود و نوکیا به دوران اوج خود باز گردد.

با توجه به گفته‌های شرکت HMD و گزارشات منتشر شده، ظاهرا این شرکت 500 میلیون را برای ساخت و توسعه در سه سال آینده سرمایه‌گذاری کرده است. مشارکت با کمپانی نوکیا در تولید دستگاه‌های جدید بسیار محدود است و مدیران HMD همه چیز را بر عهده دارند. آن‌طور که پیدا است قرار بر این شده که فاکسکان در این تجارت سهمی داشته باشد.

اگرچه گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های جدید توسط HMD تولید می‌شود اما شاید بازاریابی و ساخت بر عهده FIH Mobile هم باشد. به هر حال کمپانی نوکیا مسئول نظارت بر تولید است و البته هنوز هیچ لیستی از محصولاتی که در آینده با این برند ساخته می‌شوند، منتشر نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید