کوئیک شارژ 5.0 ممکن است شارژ سریع 32 واتی را به ارمغان بیاورد

کوئیک شارژ 5.0

کوئیک شارژ 5.0 ممکن است شارژ سریع 32 واتی را به ارمغان بیاورد

کوئیک شارژ 5.0 (Quick Charge 5.0) نام نسل بعدی فناوری شارژ سریع اختصاصی شرکت کوالکام است. در این مطلب تصمیم داریم مرور کوتاهی بر توانایی‌های نسخه آتی تکنولوژی Quick Charge یعنی کوئیک شارژ 5.0 داشته باشیم.

کوئیک شارژ فناوری شارژ سریع شرکت کوالکام محسوب می‌شود. در حال حاضر، آخرین نسل این تکنولوژی کوئیک شارژ +4 نام داشته و کاربران گوشی های مجهز به تراشه‌های اسنپدراگون 660، اسنپدراگون 670، اسنپدراگون 710 و اسنپدراگون 845 قادر به بهره بردن از آن هستند. بر اساس جدیدترین اخبار منتشر شده از رویداد 4G/5G Summit شرکت کوالکام که در هنگ کنگ برگزار شده، این شرکت اکنون در حال توسعه نسل بعدی با نام کوئیک شارژ 5.0 است.

توان کوئیک شارژ 5.0

آن چه در دست توسعه بودن این فناوری را جذاب می‌کند، احتمال پشتیبانی کوئیک شارژ 5.0 از توان خروجی 32 واتی است. این میزان را باید با توان 18 واتی نسل کنونی این فناوری مقایسه کرد. اگرچه کوئیک شارژ 5.0 در مقایسه با نسل قبلی تکنولوژی شارژ سریع کوالکام جهش خوبی محسوب می‌شود، اما همچنان در برابر بهترین‌های دنیای فناوری حرفی برای گفتن نخواهد داشت. فناوری‌های شارژ سریع اختصاصی هواوی SuperCharge، اوپو Super VOOC و میزو mCharge به ترتیب قادر هستند به حداکثر توان خروجی 40 وات، 50 وات و 55 وات دست پیدا کنند! بر اساس گفته‌های کوالکام، ممکن است توان شارژ وایرلس در کوئیک شارژ 5.0 به 15 وات برسد.

کوئیک شارژ 4+

در کوئیک شارژ +4 از سیستم Engine Fast Charging استفاده شده و نیرو را به جای یک، به دو خط تقسیم می‌شود. به این ترتیب از داغ شدن گوشی حین شارژ شدن با سرعت بالا جلوگیری خواهد شد. در این فناوری با وجود افزایش سرعت شارژ شدن، دمای کلی گوشی در مقایسه با قبل 3 درجه کاهش پیدا می‌کند! +Quick Charge 4 در مقایسه با نسل قبلی خود (Quick Charge 4) 15 درصد سریع‌تر و 30 درصد کارآمدتر به شمار می‌رود.

در کوئیک شارژ 5.0 از سیستم مشابهی استفاده خواهد شد، با این تفاوت که انرژی این مرتبه بین سه خط مختلف تقسیم می‌شود. به این ترتیب توان خروجی 32 واتی سبب داغ شدن گوشی نخواهد شد. گفته می‌شود ویژگی‌های کوئیک شارژ 5.0 به مراتب نسبت به نسل قبلی بیشتر خواهد بود. انتظار می‌رود این تکنولوژی همراه با رونمایی تراشه پرچمدار جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون 855 (یا اسنپدراگون 8150) تا انتهای سال جاری معرفی شود. هنوز درباره مشخصات فنی این تراشه اطلاعات کاملی در دسترس نیست، اما به احتمال بسیار زیاد همانند اپل A12 و کایرین 980 دارای ساختار 7 نانومتری خواهد بود.

1397-08-12

دیدگاهتان را بنویسید