گوشی موبایل انعطاف پذیر گلکسی ایکس به این زودی‌ها عرضه نمی‌شود!

گوشی موبایل انعطاف پذیر گلکسی ایکس

گوشی موبایل انعطاف پذیر گلکسی ایکس به این زودی‌ها عرضه نمی‌شود!

گوشی موبایل انعطاف پذیر گلکسی ایکس (Samsung Galaxy X) یکی از مورد انتظارترین محصولاتی‌ست که قرار بود پایان 2018 عرضه شود. ولی به نظر می‌رسد این اتفاق نخواهد افتاد.

بعد از توسعه نمایشگرهای کم‌حاشیه و تعبیه اسکنر اثر انشگت زیر صفحه نمایش، حالا بسیاری از کاربران در انتظار محصولات انعطاف پذیر هستند. گلکسی X سامسونگ یکی از این محصولات است که گفته می‌شد تا پایان 2018 یا اوایل 2019 رونمایی می‌شود. اما حالا سلمان سعید (Salman Saeed)، مدیر بخش فناوری صفحه نمایش کوالکام طی مصاحبه‌ای گفت: «ما این موبایل را به آن زودی که شایعات نشان می‌دهند، نخواهیم دید.» سلمان سعید معتقد است با محقق شدن محصولی مشابه آن‌چه که در پتنت‌های سامسونگ نشان داده می‌شود، هنوز چندین سال فاصله داریم.

به نظر می‌رسد انتقال تجربه کاربری مناسب و افزایش مقاومت، چالش‌های اصلی پیش روی مهندسان و تاخیر در تولید چنین محصولاتی است. سعید به ترانزیستورها در معماری نمایشگر به عنوان ضعیف‌ترین پیوندها اشاره می‌کند و می‌گوید اجزایی که مسئول نیرو بخشیدن به پیکسل‌های اختصاصی هستند، «امروزه به اندازه کافی انعطاف پذیر نبوده» و نمی‌توانند در برابر خم شدن‌های مکرر مقاومت کنند.

سلمان سعید در ادامه می‌گوید در حال حاضر، توانایی سازندگان موبایل در مرحله‌‌ای نیست که بتوانند الکترودهایی را تولید کنند که دائما در برابر تا شدن و خم شدن مقاوم بمانند.

گوشی موبایل انعطاف پذیر گلکسی ایکس گواهی‌های لازم را دریافت کرده است

سال گذشته و در ماه سپتامبر، رییس بخش موبایل سامسونگ یعنی دی جی کوه (DJ Koh) طی مصاحبه‌ای تایید کرده بود که سامسونگ اولین تلفن هوشمند انعطاف پذیر را در سال 2018 عرضه می‌کند. سپس گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد گوشی موبایل انعطاف پذیر گلکسی ایکس به صورت محدود تولید و در بازار برخی کشورها عرضه خواهد شد. هم‌اکنون نیز این تلفن هوشمند موفق به دریافت گواهی‌های مختلفی از “Wi-Fi Alliance” و “Bluetooth SIG” و همین‌طور “NRPA” شده که معنای آن، احتمال عرضه در آینده نزدیک است.

چندین سال پیش، سامسونگ نسخه نمایشی این فناوری را در نمایشگاه CES پیش روی علاقه‌مندان قرار داده بود، ولی به نظر می‌رسد از آن زمان تاکنون، کارهای کمی انجام شده است. در حالی که اخبار رسمی و شایعات مختلف از توسعه و عرضه این دستگاه در آینده نزدیک خبر می‌دهند، فعلا سند محکمی برای محقق شدن آن وجود ندارد.

جدای از سامسونگ، دیگر سازندگان فعال در این حوزه همچون ال جی و اپل نیز روی موبایل های منعطف کار می‌کنند. هرچند، سامسونگ احتمالا اولین شرکتی خواهد بود که چنین گوشی هوشمندی را روانه بازار خواهد کرد.

در همین حال، علاقه‌مندان باید خود را برای عرضه گلکسی نوت 9 نیز آماده کنند. گفته می‌شود این محصول محبوب به اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش تجهیز خواهد شد.

1397-01-04

دیدگاهتان را بنویسید