۵ دلیل مهم برای طراحی سایت بصورت واکنشگرا

استفاده از ابزار همراه و دستگاه‌های مختلف برای وبگردی به یکی از معمولی‌ترین کارهای جامعه امروزی مبدل شده است. به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود تا چند سال آینده بخش عمده‌ی بازار وبگردی در اختیار دستگاه‌های قابل‌حمل و موبایل قرار گیرد. تنوع مشخصات و اندازه این دستگاه‌ها باعث شده که طراحی واکنشگرا یا به‌اصطلاح ریسپانسیو ( Responsive ) به یکی از جدیدترین متدهای طراحی وب تبدیل گردد. در این مقاله به ۵ دلیل مهم برای طراحی سایت‌ها به‌صورت واکنشگرا اشاره می‌کنیم.

.

۱- توصیه گوگل

یکی از مهم‌ترین دلایل توصیه شدید گوگل در این زمینه است. در سال ۲۰۱۲ بود که گوگل توصیه کرد تا وب‌سایت‌ها برای دستگاه‌های قابل‌حمل و موبایل بهینه‌سازی شوند و در حال حاضر نیز تأکید بسیاری بر واکنشگرا بودن وب‌سایت‌ها دارد. سایت‌های واکنشگرا داری یک آدرس اینترنتی (URL) مشخص و دارای کد HTML یکسانی هستند و این باعث می‌شود تا عنکبوت‌های گوگل آسان‌تر و سریع‌تر در صفحات خزیده و محتوای موجود را بررسی نمایند. همین یک دلیل می‌تواند عاملی باشد تا هرچه سریع‌تر وب‌سایت خود را واکنشگرا کنید.

.

۲- نرخ خروج کمتر

کاربران شما از طرق مختلفی از سایت شما بازدید می‌کنند. اگر وب‌سایت شما در دستگاه کاربران به‌طور مطلوب نمایش داده نشود باعث نارضایتی و درنتیجه خروج از سایت خواهد شد. این نکته زمانی قابل‌توجه‌تر می‌شود که طی بررسی‌های به‌عمل‌آمده در چند سال آینده استفاده از تلفن‌های همراه برای وبگردی بر استفاده از کامپیوترهای شخصی غلبه خواهد کرد.

.

۳- یک وب‌سایت، یک بهینه‌سازی

اگر سایت شما دارای امکان واکنشگرایی باشد، عملیات سئو و بهینه‌سازی تنها برای یک‌بار و همزمان برای انواع دستگاه‌ها انجام خواهد شد. بزرگ‌ترین مزیت این مسئله این است که اگر کاربران مختلفی از طریق دستگاه‌های مختلف در مورد یک موضوع مشترک جستجو کنند به یک لینک و صفحه واحد راهنمایی خواهند شد و از تعدد لینک‌ها و صفحات جلوگیری شده و رتبه آن صفحه نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

.

۴- طراحی واکنشگرا = نگهداری و استفاده بلندمدت

بسیاری از شرکت‌ها هستند که حتی باوجود رشد و پیشرفت تکنولوژی‌های تلفن همراه، وب‌سایتی برای نمایش در این دستگاه‌ها ندارند! یکی از دلایل این مسئله نیاز به طراحی مجدد سایت برای این دستگاه‌هاست که هزینه، زمان و انرژی بسیاری را نیاز دارد. اما سایت‌هایی که امکان واکنشگرایی دارند این‌گونه نیستند. درصورتی‌که از یک وب‌سایت واکنشگرا استفاده کنیم، درواقع یک سرمایه‌گذاری انجام داده و مدت بسیار طولانی از آن استفاده خواهیم کرد. حتی اگر دستگاه‌های جدیدی با ابعاد و مشخصات مختلف به مارکت وبگردی اضافه شود.

.

۵- بازگشت سرمایه

نکته‌ی بسیار جذاب این مقاله همین‌جاست! اینکه درصورتی‌که تصمیم بگیریم وب‌سایت خود را واکنشگرا طراحی کنیم، در مدت بسیار کوتاهی سرمایه‌گذاری انجام‌یافته بازخواهد گشت. چراکه با داشتن یک سایت واکنشگرا کسب‌وکار گسترش پیدا خواهد کرد و توانایی رقابت در بازارهای مختلف، کاربران مختلف و دستگاه‌های مختلف را خواهیم داشت و هیچ بازاری را از دست نخواهیم داد و این بزرگ‌ترین شانس ما برای جذب مخاطبان و مشتریان بیشتر خواهد بود.

.

.

برای تبادل نظرات و ارائه دیدگاه‌های خود و همچنین طرح سؤالات از فرم زیر استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید