آشنایی با ویو در ام وی سی


آشنایی با ویو در ام وی سی


View این امکان را به برنامه نویس می‌دهد تا دیتای دریافت شده از مدل را گرفته و با ابزارهای مختلفی از طریق UI یا «رابط کاربری اپلیکیشن» در معرض دید کاربر قرار دهد. به طور مثال، یکی از این ابزارها می‌تواند Template یی باشد که ویو آن را با دیتایی که در دست دارد پر می کند. حتی ممکن است اپلیکیشن ما دارای چندین ویوی مختلف باشد و کنترلر هم بسته به این که در چه شرایطی قرار داریم، یکی از ویوها را انتخاب کرده و دیتا را در اختیارش قرار دهد.

برای روشن‌تر شدن این مسأله مثالی می زنیم. سایت سکان آکادمی با استفاده از فریم ورک زند ۲ و زبان برنامه نویسی پی اچ پی نوشته شده است. فریم ورک ZF2 یکی از فریم ورک هایی که بر پایه ی الگوی معماری ام وی سی طراحی شده است، پس مسلماً سایت سکان آکادمی نیز یک وب اپلیکیشن با معماری سه لایه است.

این سایت یک تمپلیت اصلی دارد تحت عنوان layout.phtml که بخش‌های تکراری کلیه ی صفحات همچون هدر و فوتر در آن قرار گرفته اند. داخل این لی اوت، ده‌ها ویوی دیگر می‌توان نمایش داد که این ویوها دارای ساختارهای متفاوتی نسبت به یکدیگر هستند. به طور مثال، ویوی بخش آموزش‌های سایت به همین شکلی است که الان ملاحظه می‌کنید اما ویوی بخش وبلاگ دارای ساختار کاملاً متفاوتی است.

دیدگاهتان را بنویسید