تایبریوس (Tiberius)؛ اولین ارز با ثبات قانون گذاری شده با پشتوانه فلز!

یک شرکت مدیریت دارایی با نام Tiberius Group AG واقع در سوئیس، محصول جدیدی تحت عنوان توکن های پشتیبانی شده توسط فلزات با ارزش را به بازارهای کریپتو معرفی می کند. این محصول جدید یک توکن دیجیتالی است که توسط هفت فلز با ارزش پشتیبانی می شود و  اول اکتبر ارائه خواهد شد.

این توکن جدید با نام تایبریوس کوین (Tiberius Coin) از این جهت منحصر به فرد است که توسط هفت فلز با ارزش پشتیبانی می‌شود.  ارزش آن بر اساس ارزش آن فلزات محاسبه می شود وکمی از یک ارز با ثبات (استیبل کوین) نوسان بیشتری دارد.

این توکن از قیمت های بازار مس، آلومینیوم، نیکل، کبالت، قلع، طلا و پلاتین استفاده خواهد کرد و به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا  پرتفولیو ارزهای دیجیتالی خود را بر اساس ثبات و تنوع این فلزات بسنجند.

جوزپ راپالو، مدیر عامل  بخش سرمایه گذاری تکنولوژی این شرکت، در مورد این محصول جدید اذعان کرد:

به جای مبادله ارز دیجیتالی تنها با یک کالا، ما ترکیبی از فلزات تکنولوژی، فلزات پایدار و فلزات دستگاه الکتریکی را انتخاب کردیم. این باعث تنوع بیشتر کوین ها و همچنین پایداری و جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاران می شود.

سرمایه گذاری روی دارایی های فیزیکی با ارز دیجیتال

پروژه کریپتو Tiberius برای اولین بار در ماه ژانویه سال جاری اعلام شد، زمانی که کریستف ایبل مدیر عامل این پروژه، توضیح داد که این کریپتوی جدید، اولین پروژه این شرکت در بازارهای ارزهای دیجیتال خواهد بود و همچنین ایبل ابراز امیدواری کرد که تایبریوس کوین تا ماه جولای عرضه خواهد شد.

پس از چندین ماه تاخیر، جزئیات بیشتری در مورد عرضه این توکن بیان شده است؛ بلومبرگ گزارش داد که این توکن جدید در ابتدا با قیمت ۰.۷۰ دلار و تحت قوانین سوئیس عرضه خواهد شد.

راپالو توضیح داد که عرضه این توکن به طور کامل بر اساس میزان تقاضا خواهد بود و براساس موجودی فلزات اساسی، عرضه آن محدود خواهد شد. تایبریوس کوین بیشتر توسط فلز مس پشتیبانی خواهد شد. لازم به ذکر است که این کوین با تقریبا ۲۵ درصد مس، ۲۰ درصد  طلا و ۵۵ درصد آلومینیوم، نیکل، کبالت، قلع، طلا و پلاتین پشتیبانی می شود.

این کوین به طور انحصاری در LATOKEN، صرافی واقع در استونی که تحت نظارت نهادهای قانونی سوئیس فعالیت می کند، لیست خواهد شد. بر اساس بیانات ایبل، هدف از راه اندازی و عرضه این توکن جدید، ایجاد محل مناسبی برای سرمایه گذاری و روشی برای پرداخت و همچنین استفاده مدرن از روش های تجاری و دارایی های سنتی است.

رقابتی سخت برای ارز دیجیتال با پشتوانه فلز

آدریان اش، مدیر تحقیقاتی BullionVault ، در انتقاد به سکه های پایداری که با فلزات با ارزش پشتیبانی می شوند، گفت:

ده ها شرکت وجود دارد که سکه های پایدار با پشتیبانی فلزات با ارزش مانند طلا، مس و… را عرضه کرده اند و تا کنون هیچ یک از آنها هیچ کشش و علاقه ای از سوی کاربران دریافت نکرده اند … آنها می خواهند مشکلی ر حل کنند که اساسا وجود ندارد – تمامی اینها بدون هزینه اضافی برای دفترکل توزیع شده قابل دستیابی هستند.

نکته ای که تایبریوس (Tiberius) را از دیگر ارزهای دیجیتالی با پشتیبانی فلزات مخصوصا آنهایی که از طریق طلا پشتیبانی می شوند، جدا می کند؛ این است که این توکن دارای سبد دارایی است که دارایی های دیگری را نیز شامل می شود. تمایز اساسی دیگر، قانونی بودن و یا به تعبیر دیگر تحت نظارت نهاد های قانونی قرار داشتن این توکن است. سرمایه گذاران احتمالا ممکن است علاقه مند به شنیدن این نکته باشند که آنها  از طریق این توکن می توانند کالاهای فیزیکی خود را خرید و فروش کنند، البته آنها برای انجام چنین مبادلاتی باید تایبریوس کوینی به ارزش حداقل ۱۰،۰۰۰ دلار داشته باشند.

اگر این توکن با موفقیت مورد استفاده قرار گیرد، این ارز دیجیتال جدید می تواند راهی موثر برای شرکت ها و افراد برای خرید، ذخیره و تجارت فلزات با ارزش باشد.

نظر شما راجع به این توکن چیست؟ آیا می تواند جایگاه مناسبی در بازار پیدا کند؟

دیدگاهتان را بنویسید