مونرو (Monero) چیست؟ امن، خصوصی، غیر قابل کشف

ارز دیجیتال مونرو ، شهرت خود را مدیون محرمانگی خودش است. بیشتر ارزهای دیجیتال موجود در بازار مثل بیت کوین و اتریوم ، یک بلاک چین کاملا شفاف و قابل دسترس دارند. این بدین معنی است که هر تراکنش کاملا قابل ردیابی است و هرکسی در هر جای دنیا می‌تواند تمام تراکنش‌ها را ببیند و شناسایی کند. علاوه بر این، آدرس حساب اتریوم یا بیت کوین یک شخص این قابلیت را دارد که به هویت او در زندگی واقعی‌اش متصل شود. مونرو با استفاده از رمزنگاری، آدرس‌های فرستنده و گیرنده و حتی مقدار پول ارسال شده را مخفی نگه می‌دارد. مخفی نگه داشتن آدرس کاربر در حقیقت امنیت سایر کاربران هم فراهم می‌کند.

مونرو بر اساس پروژه Kovri طراحی شده است. این سیستم که در حال حاضر در حال توسعه است، مسیر را از طریق گره‌های I۲P رمزگذاری می‌کند. این کار یک آدرس IP مبهم یا ناشناس ایجاد می‌کند و حفاظت بیشتری را در برابر ردیابی شبکه فراهم می‌کند.

بیش از ۲۴۰ توسعه دهنده و ۳۰ توسعه دهنده اصلی در پروژه این ارز مشارکت داشته‌اند. آزمایشگاه تحقیقاتی، تیم توسعه اصلی و جامعه مونرو به طور مداوم در تلاش برای عملی کردن حفظ امنیت و حریم خصوصی است. مونرو یک شرکت نیست بلکه توسط افرادی از سراسر جهان گسترش یافته است. این یعنی شبکه مونرو نمی‌تواند توسط کشوری بسته شود و توسط هیچ صلاحیت قانونی خاصی هم محدود نمی‌شود. این ارز در حال حاضر در رتبه ۱۳ لیست ارزهای دیجیتال قرار دارد و با قیمتی حدود ۱۳ دلار مبادله می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید