فیس بوک یک کمپین آفلاین در هند برای ایجاد آگاهی در مورد تهدید "خبر جعلی" که امروزه در رسانه های اجتماعی شایع است ، ایجاد کرده است و راهنمایی هایی برای کاربران در مورد چگونگی برخورد با چنین داستان هایی ارائه می دهد.
در طی ماه های گذشته ، سوالاتی در مورد صحت خبرهای خاصی که توسط کاربران در رسانه هایی مانند فیس بوک و WhatsApp به اشتراک گذاشته شده است ، مطرح شد.
فیس بوک اعلام کرده است که در حال کار بر روی راه های جلوگیری از چنین مواردی است و توانایی شناسایی موارد جعلی را دارد.
همچنین به خوانندگان توصیه کرد که منبع داستان را بررسی کنند و همچنین قالب بندی غیر معمول یا "طرح های بی دست و پا" را بررسی کنند.
فیس بوک ، که با تهدید اخبار جعلی مبارزه کرده است ، متهم شده است که به عنوان وسیله ای برای انتشار این خبر مورد استفاده قرار می گیرد. در هند نیز مواردی از اخبار دروغین وجود دارد که توسط هزاران نفر به اشتراک گذاشته شده است.