«هرچهره، یک هویت» راه حل بلاکچین برای هویت امن – میهن بلاکچین

«هرچهره، یک هویت» راه حل بلاکچین برای هویت امن – میهن بلاکچین
مقالات

«هرچهره، یک هویت» راه حل بلاکچین برای هویت امن

در طول تاریخ، تأیید هویت همیشه یکی از دلایل اصلی نگرانی بسیاری از افراد بوده است. از تبهکاران تا افرادی که وانمود می‌کنند کس دیگری هستند و می‌توانند جنایات ویرانگرانه زیادی علیه بشریت مرتکب شوند.

بیش از ۹۵ ٪ وب‌سایت‌ها به یک فرم هویت دیجیتالی برای تایید هویت شما نیاز دارند. با این حال، حقیقت این است که شکستن و هک کردن این سایت‌ها آسان‌تر از بستن بند کفش‌تان است.
اینترنت در حال حاضر برای بیش از سه چهارم جمعیت جهان در دسترس است؛ خرید، صحبت کردن، تماشا کردن، گوش دادن، خواندن، نوشتن و استراحت مثل زندگی واقعی در اینترنت نیز امکان‌پذیر است. همان طور که افراد یاد گرفته‌اند در دنیای فیزیکی موانع را از بین ببرند و غیرقانونی رفتار کنند، در دنیای مجازی هم یاد گرفته‌اند تدابیر حفاظتی را دور بزنند.

بلاکچین

تنها در سال ۲۰۱۶، حدود ۱۶ میلیارد دلار از حدود ۱۵.۴ میلیون مصرف‌کننده آمریکایی دزدیده شده‌ است. در ۷ سال گذشته (تا سال ۲۰۱۶) ۱۰۷ میلیارد دلار توسط دزدان هویت در ایالات‌متحده دزدیده شده‌ است. در حالی که جعل هویت در بریتانیا بیش از دو برابر این آمار در طول هشت ‌سال اخیر بوده است. تعیین هویت در مفهوم جدید پر از پیچیدگی‌ می‌باشد چرا که افزایش سرقت هویت یعنی افزایش سرقت پول.

پولشویی، جرایم مالی، هک و تروریسم به دلیل راحت‌تر بودن آن در اینترنت انتشار می‌یابد. هویت دیجیتالی ما در واقع خود فیزیکی ما است. هر چیزی امنیت آن‌ را تهدید کند، وجود ما را نیز تهدید کرده است چون تمام این هویت در یک گذرواژه خلاصه است.

Biometrids در حال ساخت یک پلت‌فرم هویت غیر متمرکز و تغییر ناپذیر در آینده است که قابلیت‌ تشخیص چهره، ابزارهای هوشمند و فن‌آوری بلاکچین را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.
چهره انسان دارای ویژگی‌های بیومتری است. شکل دهان، گوش و پیشانی و رنگ چشم‌ها و لب‌ها، ترکیبی از معیارهایی که چهره انسان برای شناسایی ۳ بعدی لازم دارد ، داراست. با ترکیب این ویژگی‌ها برای شناسایی و تایید آنلاین از طریق قراردادهای هوشمند توسعه‌یافته مبتنی بر فن‌آوری بلاکچین، Biometrids اولین شبکه‌ای است که یک ID ایجاد می‌کند.

بلاکچین

تکنولوژی بلاکچین توزیع‌شده و غیر متمرکز است. هیچ نهاد واحدی وجود ندارد، هیچ‌کس نمی‌تواند آن را کنترل کند و هیچ‌کس نمی‌تواند بدون از بین بردن کل اینترنت آن را پایین بیاورد. به همین دلیل است که داده‌های نوشته شده در آن را نمی‌توان دستکاری یا تغییر داد. هر داده‌ای که ثبت می‌شود، کریپتوگرافی شده و شناسه منحصر به فرد خودش را دارد.

پروژه «هر چهره، یک شناسه» روی بلاکچین ساخته شده است. تمام نیازهای کاربر فقط با به رسمیت شناختن چهره خود او ممکن است. با استفاده از بلاکچین، Biometrids تعامل و معاملات را تضمین می‌کند.

منبع

کوین تلگراف

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس