ساخت داشبورد مشتری در وردپرس
ساخت داشبورد مشتری در وردپرس
در این آموزش سایت وردپرس یار قصد دارد روش هایی جدید برای تغییر فضای وردپرس ارائه دهد.
۱-مخفی سازی منوهای غیر ضروری ادمین با افزونه ی Adminimize
زمانیکه برای مشتری شروع به طراحی سایت می کنیم در داخل فضای وردپرس مواردی از قبیل افزونه ها ، تنظیمات ، تیکت ها و ….. وجود دارند
که ممکن است برای فردی که برای اولین بار با وردپرس کار میکند کمی گیج کننده باشد
بنابراین می توان با نصب افزونه ی Adminimize افزونه ی Adminimize این مشکل را برطرف کنید ( طریقه ی نصب افزونه در آموزش های قبل وجود دارد )
پس از نصب این افزونه از طریق سربرگ settings ، Adminimize را انتخاب کنید ( طبق شکل )
پس از کلیک بر روی adminimize صفحه ای باز می شود که ما از این صفحه می توانیم مواردی را برای هر بخش وردپرس اضافه یا حذف کنیم .
با انتخاب هر گزینه طبق شکل بالا می توان مواردی را پنهان یا ظاهر کرد.
۲- داشبورد white label
خصوصیات افزونه ی Adminimize این است که با آن می توان لوگوی وردپرس را تغییر داد ،
فضای ادمین را تغییر داد و موارد منوی وردپرس را کم یا زیاد کرد.
پس از نصب افزونه ی white label CMS ، می توانیم وارد تنظیمات وردپرس شده
و با کلیک بر روی white label CMS بخش های مجزا شده را مشاهده کرد و به فراخور نیاز آنها را دسته بندی کرد.
۳- ایجاد پاسخ های آماده برای سوالات متداول کاربران
ابتدا افزونه ی WP Help را نصب کنید .
پس از نصب این افزونه ، وردپرس به صورت خودکار بخشی با نام publishing help را اضافه می کند.
این فضا خالی است تا زمانیکه قصد داشته باشیم پاسخ های آماده را نوشته و ذخیره کنیم .
برای این کار از سربرگ add new را زده و طبق شکل زیر در قسمت add new help document سربرگ سوال را می نویسیم
و در قسمت پایینی ( طبق شکل ) پاسخ را می نویسیم.
با این کار می توان پاسخ های آماده را برای کاربران داشته باشیم که به تبع آن در وقت صرفه جویی شده و به سرعت پاسخگو خواهیم بود.
ساخت داشبورد مشتری در وردپرس
منبع : wpbeginner