آیکان (ICON) چیست؟ یکی از بزرگترین شبکه‌های غیرمتمرکز

پروژه ICON در تئوری، یکی از بزرگترین شبکه‌های غیر متمرکز در جهان است. طبق گفته‌های وبسایت اصلی ICON، این مجموعه سعی دارد تا با ایجاد گسترده‌ترین شبکه غیر‌متمرکز، اتصال به اینترنت را در سطح بالاتری در کل دنیا ممکن کند.

برای انجام این کار، تیم ICON یک پلتفرم ایجاد کرده است تا امکان تعامل با یکدیگر از طریق قراردادهای هوشمند فراهم شود. در آنچه که توسعه‌دهندگان، آن را جمهوری ICON می‌نامند، جوامع با استفاده از تکنولوژی loopchains به یکدیگر متصل می‌شوند. هدف نهایی ICON فراهم کردن پلت‌فرمی است که در هر زمینه‌ای از جمله مالی، امنیتی، بیمه، مراقبت بهداشتی، آموزش، تجارت، صنایع و فراتر از آن، در هر جا بتوانند با یکدیگر در یک شبکه قرار بگیرند و تعامل داشته باشند.

تا کنون دو سال است که گروه مالی Dayli روی گسترش و توسعه این شبکه کار می‌کند. این شرکت کره‌ای به ارزش ۴ میلیارد دلار تخمین زده شده است و اکسچنج معروف Coinone نیز متعلق به آنها است.

این شبکه چگونه کار میکند؟

ICON با استفاده از پلت فرم loopchain خود، یک حالت جمهوری ایجاد می‌کند که همانطور که از این نام بر می آید، جمهوری ICON مانند یک کنترل کننده و حاکم، روابط بین شبکه‌ای بلاکچین را اداره می‌کند.
C-Reps که مخفف community representatives است مثل یک پورتال عمل می‌کند و شبکه ICON و بلاکچین را بهم ارتباط می‌دهد و گسترده می‌کند.

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که خرید یک فنجان قهوه در استارباکس با وارد کردن یک کارت اعتباری صورت می‌گیرد. اما در واقعیت، یک فرآیند پیچیده‌تر پشت صحنه وجود دارد.

اطلاعات شما که شامل شماره کارت، تاریخ انقضا، آدرس صورتحساب و CVV۲ می‌شود، ذخیره می‌شوند و به پایگاه‌داده واسطه‌ها (intermediaries) منتقل می‌شوند. شبکه‌های کارت اعتباری متمرکز است و به امنیت و اطمینان شخص ثالث اعتماد دارد، در حالیکه این سیستم در شبکه‌های غیر متمرکز وجود ندارد.

ICON

ICON یک شبکه غیر متمرکز است که معاملات در آن توسط یک دفتر توزیع در خود شبکه تایید می‌شوند، نه توسط یک مرجع متمرکز. این امر مشارکت واسطه‌های غیر ضروری را به حداقل می‌رساند که به طور قابل‌توجهی هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، غیرمتمرکز کردن، استقلال جامعه را تضمین می‌کند. با متصل شدن به یک سیستم متمرکز، این موضوع که سیاست‌ها و سیستم تعیین‌شده توسط سازمان متمرکز را باید بپذیرید، اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. برای مثال، برای استفاده از ویزا یا MasterCard برای پرداخت، لازم است از سیستم تعیین‌شده و سیاست‌های مشخص شده آنها پیروی کنید. اما، شبکه ICON به هر جامعه اجازه می‌دهد تا سیستم‌های مناسب و سیاست‌ها را به طور مستقل تعیین کنند، و در عین حال به صورت قابل اطمینانی با تمام جوامع درگیر با هم در ارتباط خواهند بود.

هدف ICON از بین بردن محدودیت‌های مختلفی است که در سیستم متمرکز وجود داشته‌اند. تصور کنید که سرمایه گذاران سهام در تجارت کره با سرمایه گذاران سهام ایالات‌متحده به یکدیگر متصل شوند یا محققان پزشکی در بیمارستان‌های دانشگاه کره‌ای مجوز کار با داده‌های بیماران دیابتی از سیدنی و لندن را کسب کنند. توکنیزه کردن دارایی‌ها و حقوق جوامع به سرعت در حال پیشرفت است و همین موضوع باعث میشود تا ارتباطات فرامرزی به گونه ای جدید تعریف شود.

ارزهای رایج موجود و دارایی‌های ملموس مانند املاک و خودرو، همچنین دارایی‌های نامشهود مانند حق ثبت اختراعات، کپی‌رایت و علایم تجاری، حقوق قانونی ما هستند، مانند حق رای و شهروندی. حتی داده‌های DNA یا نتایج آزمایش خون می‌تواند از این تکنولوژی بهره‌مند شود. این سیستم ما را مجبور به تجدید نظر در مورد همه چیز می‌کند، حتی مرز فضا – زمان را می‌شکند، و عدم اعتماد را از بین می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید