استورج (Storj) چیست؟ فضای ذخیره سازی ابری با قابلیت‌های متعدد…

قبل از اینکه راجع به داستان استورج (storj) صحبت کنیم لازم است چند داستان دیگر را باز کنیم.

مطمئن هستم که همه‌ی ما از یک نوع ذخیره سازی ابری استفاده می‌کنیم، مانند ذخیره سازی فایل در Dropbox  و بسیاری دیگر، و یا حتی پیشنهادات سازمانی از ارائه دهندگان بزرگ ذخیره سازی ابری مانند سرویس ذخیره سازی ساده Amazon (S۳)،  Storage Azure یا ذخیره سازی Google Cloud.

با استفاده گسترده از این ارائه دهندگان ابرهای سازمانی، که مسلما آمازون S۳ سهم بزرگی از آن را دارد، بسیاری کاربران از این ارائه دهندگان برای ذخیره سازی در وب سایت خود از آن استفاده می‌کنند.

در ۲۸ فوریه ۲۰۱۷ بنا به یک سری مشکلات، آمازون دسترسی خیلی از سرور‌ها را حذف کرد و این موضوع باعث آسیب رساندن به هزاران سایت کوچک و بزرگ از جمله IFTTT ،Quora و Trello شد.

حالا به داستان اصلی برمی‌گردیم،  Storj یک راه حل ذخیره‌سازی ابری مانند آمازون S۳، ذخیره سازی Azure و بسیاری دیگر از خدمات موجود را ارائه می‌کند.

چه چیزی باعث می‌شود آن را از ارائه دهندگان ذخیره سازی دیگر متفاوت و منحصر به فرد کند؟

Storj منحصر به فرد است، زیرا یک راه حل ذخیره سازی ابری منبع باز غیر متمرکز را ارائه می‌دهد. Storj هیچ مسئول مرکزی برای فایل‌های شما ندارد و به طور پیش فرض، فایل‌ها درگره‌های Storj رمزنگاری شده و تنها شما کنترل کامل فایل های خود را دارید.

چرا از storj استفاده کنیم؟

با افزایش تقاضای دولت‌ها برای دسترسی به اطلاعات کاربران  از سرویس‌هایی مانند dropbox و بسیاری از سرویس‌های دیگر (که آمار را منتشر نمی‌کنند)، چه طور می‌توانیم مطمئن باشیم که اطلاعات ما در اختیار شخص دیگری که که نباید به داده‌های ما دسترسی داشته باشد نیست؟

Storj با عدم استفاده از هیچ قدرت مرکزی که بتواند به فایل‌های آپلود شده دسترسی داشته باشد، این مشکل را حل می‌کند. همه اجاره کنندگان در شبکه به طور مستقل قرارداد می‌بندند. به اضافه این واقعیت که همه فایل‌های آپلود شده و ذخیره‌شده در شبکه Storj رمزنگاری شده‌اند و تنها مالک آنها شما هستید که به رمز خصوصی دسترسی دارید. این موضوع دسترسی به فایل‌های شما را تقریبا غیرممکن می‌کند، مگر اینکه خودتان رمز خصوصی تان به کسی بدهید.

استورج

مهمترین دلیل استفاده از Storj در مقایسه با آمازون که یک رقیب قوی به نظر می‌آید، این است که اتفاقی که برای آمازون افتاد احتمالا هرگز برای storj نمی‌افتد. هر فایل رمزگذاری شده به قطعات کوچک تقسیم شده و به گره‌های مختلف در سراسر شبکه توزیع می‌شود، همه قطعات نیز چند بار به گره‌های دیگر در شبکه نشان داده می‌شوند،با این اوصاف هرگز خرابی ایجاد نخواهد شد.

 

چگونه از storj استفاده کنیم؟

راهکارها و منابع زیادی برای شروع وجود دارند. اشتراک گذاری و ذخیره‌ی پهنای باند اضافی خود برای به دست آوردن پاداش یا توسعه برنامه‌های خود از امکانات بی پایان این سرویس است.

برای شروع، به راحتی یک حساب کاربری در https://app.storj.io/#/signup  باز کنید، برای مدت زمان محدود، کاربران جدید می‌توانند از سهمیه آزاد ۲۵ گیگابایتی و پهنای باند ۲۵ گیگابایت لذت ببرند، بنابراین بهتر است زودتر شروع کنید.

برای شروع به اشتراک گذاری فضای اضافی خود، سر به  https://storj.io/share.html بزنید که بسیاری از سیستم عامل‌ها را پشتیبانی می کند، نسخه‌های GUI و رابط خط فرمان نیز وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید!

دیدگاهتان را بنویسید