دنیا‌ی بازی‌های آنلاین با ارزهای رمزنگاری‌شده جذاب‌تر می‌شود – میهن بلاکچین

دنیا‌ی بازی‌های آنلاین با ارزهای رمزنگاری‌شده جذاب‌تر می‌شود – میهن بلاکچین
مقالات

دنیا‌ی بازی‌های آنلاین با ارزهای رمزنگاری‌شده جذاب‌تر می‌شود

ارزهای رمزنگاری‌شده و صنعت بازی آنلاین مثل یک جفت رویایی برای گیمر ها در بهشت دیجیتال هستند. محبوبیت رو به رشد بازی آنلاین باعث گرایش به تولید ارز دیجیتالی شده که می‌تواند ارزشی افزون بر اقتصاد‌های مجازی در بازی‌های آنلاین محبوب مثل World of Warcraft باشد.

گیمر‌ها دوست دارند از ارزهای دیجیتال استفاده کنند

بر اساس یک مطالعه توسط صرافی WAX که حدود ۱۰۰۰ گیمر را در ایالات متحده مورد بررسی قرار داده است، ۷۵٪ از گیمر‌ها، آرزو داشتند که می‌توانستند کالاهای مجازی را در ازای یک ارز مجازی که قابل خرید و فروش در دیگر پلتفرم‌ها بود، تبادل کنند.

به علاوه، درحالی که ۵٪ از این افراد به ارزهای رمزنگاری شده علاقه داشتند، ۵۵٪ از گیمرهای آنلاین در گذشته از این ارزها استفاده کردند. این یعنی یک مرز زیادی بین جامعه بیت‌کوین و جامعه بازی آنلاین وجود دارد.

گیمر

جالب است بدانید حدود نیمی از افرادی که از آن‌ها نظر سنجی صورت گرفته است نیز ارز رمزنگاری شده دارند. هرچند ۸۷ درصد از آن‌ها تا به حال از ارز دیجیتال در صنعت بازی استفاده نکرده‌اند، اما ۸۰٪ اعلام کرده‌اند که مایل به استفاده از ارزهای دیجیتال برای انجام مبادلات درون بازی‌ها هستند.

این مطالعه همچنین عنوان کرد که ۷۵٪ از گیمرها راحتی استفاده، ۶۶٪ امنیت و ۴۹٪ درصد کارمزد کم را در استفاده از این ارزها ترجیح می‌دهند.

آیا ارزهای رمزنگاری شده می‌تواند باعث رشد بازی‌های آنلاین شود؟

بازار اقلام مجازی درون بازی‌ها در حال حاضر گرفتار کارمزد بالای تراکنش‌ها و بهره‌های صرافی‌ها است. واسطه‌های غیرموثر و سرعت پایین تراکنش‌ها و از این موارد… این مشکلات همگی می‌تواند با پیاده‌سازی ارزهای دیجیتال پرسرعت و کم هزینه مانند Dash یا Stellar حل شود.

از طرفی، یک ارز رمزنگاری شده، مختص بازی‌های آنلاین نیز می‌تواند این مشکلات را روی یک شبکه غیرمتمرکز و امن حل کند. شبکه‌ای که تراکنش‌های کم هزینه و پرسرعت را پیشتیبانی می‌کند.

blockchain-gaming

مشکلات و چالش‌ها

درحالی که یکپارچه‌سازی ارزهای رمزنگاری شده درون بازی‌های ویدیویی ممکن است حس خوبی به گیمر‌ها بدهد، اما این کار برای توسعه دهندگان بازی‌ها شفاف و راحت نیست.

اولا، سرمایه‌گذاری در ارزهای رمزنگاری شده منجر به نوسان قیمت و گاهی سقوط آن می‌شود. این ممکن است باعث تاثیر منفی روی توسعه‌دهندگان شود. یک توکن خارجی ممکن است باعث ایجاد عدم قطعیت درباره آینده درآمد برای گیمر‌هایی شود که به طور اصلی تمرکز خود را روی کسب درآمود از خرید‌های درون بازی گذاشته‌اند.

یک راه حل ممکن برای این چالش، استفاده از یک کوین مخصوص بازی است که در مقایسه با دیگر ارزها ثابت باشد و قیمت آن دچار نوسان نشود.

دوما، توسعه دهندگان بازی، خواستار خرج پول در بازی‌های خود هستند و نمی‌خواهند گیمر‌ها این پول‌ها را از این سیستم خارج کنند. اگر یک ارز دیجیتال اینگونه وجود داشته باشد، بجای سرمایه گذاری دوباره روی آن، مرتب بیرون کشیده خواهد شد. بنابراین لزوما توسعه یک ارز دیجیتال، خواسته‌ی عالی توسعه دهندگان یک بازی نیست.

گیمینگ

بنابراین می‌توان چالش دیگری را نام برد. متقاعد کردن توسعه دهندگان در مورد این که مزایای استفاده از یک ارز درون-بازی در برابر مشکلات استفاده از پول رایج، برتری داشته باشد. یک سناریوی ممکن این است که توسعه دهندگان، خودشان ارزهای مجازی که در بازی استفاده می‌شود را دچار مشکل کنند تا به نوعی روی ارز درون بازی کنترل داشته باشند که بر خلاف اصول و فلسفه غیرمتمرکز بودن ارزهای رمزنگاری شده است. بنابراین پیاده‌سازی آن از دیدگان نیاز کاربر ساده نخواهد بود.

چه یک ارز مقاوم در برابر نوسان ساخته شود، چه توسعه دهندگان ارز مخصوص خود را بسازند یا هر احتمال دیگر، تاثیر گذاشتن ارزهای رمزنگاری شده روی صنعت بازی محتمل خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس