سازمان ملل متحد مرکز جدیدی را برای نظارت بر هوش مصنوعی تشکیل میدهد

artificial intelligence

سازمان ملل متحد مرکز جدیدی را در هلند برای نظارت بر هوش مصنوعی و پیش بینی تهدیدات احتمالی تشکیل می دهد

متخصصین تخمین زده اند که 30 درصد از مشاغل انگلستان در معرض خطر پیشرفت روباتیک و هوش مصنوعی قرار دارند. 
سازمان ملل متحد هشدار داده است که روبات ها می توانند جهان را از جهات بسیار زیادی بی ثبات کنند.
مرکز خطر هوش مصنوعی و رباتیک از خطر بیکاری عظیم تا گسترش روبات های مستقل توسط سازمان های جنایتکار و یا دولت های سرکش ، خبر داد.
برآورد شده است که 30 درصد از مشاغل در بریتانیا به طور بالقوه در معرض خطر پیشرفت هوش مصنوعی قرار دارند. یک مطالعه اخیر توسط انجمن بین المللی دادگستری ادعا کرد که رباتیک می تواند دولت ها را مجبور به وضع قوانین مشخصی برای کارگران انسانی کند.
Irakli Beridze، مشاور ارشد موسسه تحقیقات جنایی و عدالت بین المللی سازمان ملل متحد، گفت که تیم جدید مستقر در هلند نیز به دنبال یافتن ایده هایی در مورد بهره برداری از پیشرفت های این حوزه برای کمک به اهداف سازمان ملل است. او همچنین گفت که خطرات بزرگی در ارتباط با تحولات تکنولوژی وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.
Beridze به روزنامه هلندی تلگراف گفت: "ما قطعا نمی خواهیم از ممنوعیت یا تضعیف تکنولوژی ها شکایت کنیم. همه ی ما می داینم که چگونه فناوری جدید می تواند به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل کمک کند. برای این منظور ما می خواهیم پروژه های مشخصی را آغاز کنیم."
در ماه اوت بیش از 100 رهبر رباتیک و هوش مصنوعی، از جمله رئیس میلیاردر تسالا، الون ماسک، از سازمان ملل متحد خواستند اقدامات لازم در برابر اعمال نادرست روبات ها و هوش مصنوعی همچون "روبات های قاتل" را انجام دهند.
آنها نوشتند: "سلاح های مستقل تهدیدی برای آغاز جنگ جهانی سوم هستند. آن ها می توانند سلاح هایی باشند که اعمال خشونت آمیز و تروریستی را بر علیه مردم بی گناه انجام می دهند و می توانند به صورت نامطلوب رفتار کنند.
پروفسور استفن هاوکینگ در سال گذشته هشدار داد که پیشرفت هوش مصنوعی می تواند بهترین اتفاق و یا بدترین اتفاقی باشد که تا کنون برای انسان ها اتفاق افتاده است.
Beridze گفت: " سازمان ملل متحد پروژه های تحقیقاتی در زمینه تحقیقات هوش مصنوعی و رباتیک در اختیار دارد، مانند گروه متخصص در زمینه ربات های مستقل با سلاح های متعارف. اینها تنها چند ابتکار موقت هستند.
او گفت: "مرکز ما اولین دفتر دائمی سازمان ملل متحد در رابطه با این موضوع است. ما به تمامی خطرات و مزایا توجه می کنیم. "

 

دیدگاهتان را بنویسید