عوامل موثر در بهبود رتبه و سئو(SEO) سایتبخش دوم

بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو و استفاده هرچه بیشتر از این موتورهای جهت جذب و هدایت کاربران به سایت یکی از اهداف مهم تمامی صاحبان و گرداندگان وب سایت ها می باشد.اما برای بهبود رتبه و سئو سایت لازم است عواملی را بر طبق استانداردهای موجود در این زمینه در نظر گرفته و بهبود ببخشیم.

در این سری آموزش قصد داریم عوامل مهم در بهبود سئو سایت را برای شما توضیح دهیم.در آموزش هی بعدی نیز هر کدام از آیتم ها را به تفصیل شرح خواهیم داد.

Robots.txt

موتورهای جستجو برای بررسی و نشانه گذاری وب سایت ها از برنامه های کوچکی که به اصطلاح عنکبوت و یا ربات نامیده میشود استفاده میکنند.این برنامه ها با بازدید و بررسی صفحات شما،اطلاعات مورد نیاز جهت نمایش در جستجوها را جمع آوری می نمایند.

اگر صفحات و یا پوشه های خاصی دارید که نمیخواهید در موتورهای جستجوگر ایندکس و یا نشانه گذاری شوند میتوانید از فایلی با نام robots.txt استفاده نمایید.این فایل در شاخه اصلی وب سایت با آدرس www.yourwebsite.com/robots.txt قرار میگیرد.

Sitemap

نقشه سایت و یا سایت مپ که یک فایل تحت عنوان sitemap.xml, sitemap.xml.gz و یا sitemapindex.xml می باشد، به موتورهای جستجو کمک میکند تا صفحات مرتبط به هم را شناسایی کرده و لینک های مربوطه آنها را با اتصالات موجود در پایگاه داده خود ذخیره کند.

Favicon

آیکون سایت که به اصطلاح favicon نامیده می شود بیانگر لوگوی سایت می باشد.اگر کاربری سایت شما را به بوکمارک خود اضافه کند فاوآیکون شما نیز در کنار نام سایت شما نمایش داده خواهد شد.فاوآیکون میتواند گام موثری در برند سازی وب سایت شما باشد.

Page Objects

تعداد درخواست های موجود در صفحه وب سایت شما تاثر بسزایی در سرعت لود و بارگذاری آن دارد.به صورتی که هرچه تعداد درخواست ها کمتر باشد طبیعتاً سرعت بارگذاری سایت بیشتر خواهد شد.

Code To Text Ratio

یکی از مهمترین معیارهای سئو سایت، درصد مطلب به کد در وب سایت ها می باشد.بدین صورت که هرچقدر حجم مطالب سایت بیشتر شود درصد مطلب به کد افزایش یافته و در نتیجه سئو و رتبه سایت نیز افزایش خواهد یافت.

URL SEO Friendly

آدرس های URL موجود در وب سایت هرچقدر کوتاهتر، سادهتر و بدور از علامت های ؟ و & باشد بیشتر مورد پسند موتورهای جستجو خواهند بود.بهتر است بجای استفاده از آدرسهای طولانی و پیچیده از سیستم آدرس دهی همراه با کلمات کلیدی و عناوین مطالب استفاده شود.

Google Analytics

آنالیزور گوگل یکی از ابزار بسیار مهم جهت استفاده در وب سایت ها می باشد.برای استفاده از این ابزار کافی است در حساب گوگل خود تنظیمات مربوط به گوگل آنالیتیکس را انجام داده و کدهای مربوط ره در وب سایت درج نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید