معرفی 8 ویژگی یک برنامه نویس موفق و حرفه ای

برنامه نویسی فرآیند طراحی الگوریتم ، کدنویسی و اجرای آن می باشد، به گونه ای که پروژه نهایی می تواند توسط یک کامپیوتر اجرا شود. رهبران کسب و کار اغلب به دنبال یافتن برنامه نویسان خلاق، با استعداد و با تجربه هستند. در اینجا 8 ویژگی وجود دارد که عمل کردن به آن ها می تواند شما را به یک برنامه نویس خوب و موفق تبدیل کند.

ویژگی های یک برنامه نویس خوب و موفق

یک برنامه نویس  زمانی موفق خواهد بود که علاوه بر مهارت های کدنویسی ، با شیوه های حل مسئله و مدیریت پروژه نیز آشنا باشد. یک برنامه نویس موفق دائما به فکر پیشرفت بوده و علم کدنویسی خود را بروز نگه می دارد. در ادامه ویژگی های یک برنامه نویس موفق و حرفه ای را بررسی می کنیم.

1. مهارت های فنی چشمگیر

یکی از اشتباهات بسیاری از مدیریت نیروی انسانی شرکت ها و سازمان ها ، استخدام برنامه نویسان تازه کار است. یک برنامه نویس که عمدتا با یک زبان قدیمی تر کار کرده است، معمولا زبان جدید را براحتی فرا میگیرد. از آنجا که سال ها تجربه او بنیاد خوبی در فراگیری زبانهای برنامه نویسی  دیگراست.

2. تمایل به یادگیری

فناوری همیشه در حال تکامل است و مهارت ها و توانایی های برنامه نویسی امروز، احتمالا در چند سال آینده از بین می رود. مهم این است برنامه نویسی پیدا کنید که علاقه مند به پیروی از آخرین تکنیک های برنامه نیوسی باشد و مشتاق به اضافه کردن دانش دیگری به لیست تجربه ها و دانش هایش باشد.

3. مهارت های اشکال زدایی

کدنویسی تنها بخشی از روند برنامه نویسی است. هنگامی که یک نرم افزار درست کار نمی کند، انتظار می رود که برنامه نویس به سرعت و به طور موثر به ریشه مشکل رسیده و مشکل را حل کند. به جای صرف هزینه های کورکورانه و تغییرات کلان، برنامه نویسی را پید کنید با شیوه های حل مسئله آشنا بوده و بتواند به راحتی به سیستم اضافه شده و مشکل را حل کند.

4. شور و شوق برای کار

برنامه نویسان موفق معمولا در شغل خود با اشتیاق فراوان مشغول هستند و مدیران شرکت های موفق معمولا در پی کسانی هستند که بتوانند مشتاقانه در مدت زمان طولانی با آنها همکاری کنند.. این اشتیاق به کار یک ضرورت نیست، بلکه راهی برای افزایش موقفیت در کار است.

5.ایجاد محیط کار با ویژگی های مورد نیاز شما

برخی از برنامه نویسان نیاز به سکوت کامل برای تمرکز دارند، در حالی که دیگران در هرج و مرج راحت تر کار می کنند. بنابراین بهتر است قبل از استخدام و شروع کار ، شرایط محیط کاری ذکر شود.

6. توانایی رسیدگی به شکست

مهم است برنامه نویسانی را پیدا کنید که اشتباهات و خطاهای خود را به عنوان یک چالش و نه نشانه ای از شکست بینند. انعطاف پذیری و مدیریت بحران در زمان های بحرانی یکی از ویژگی های یک برنامه نویس موفق است.

7.  علاقه به کار گروهی

یک برنامه نویس موفق به ندرت به تنهایی کار می کند ، حتی اگر او تنها توسعه دهنده در شرکت است، بایستی توانایی کار با برنامه نویسان، مدیران کسب و کار و کارکنان بازاریابی دیگر را داشته باشد.

8. تمایل به تحقیق

یک برنامه نویس خوب و با تجربه تنها به کدنویسی و مباحث حرفه خود بسنده نمی کند. بلکه در مورد مشاغل و حرفه های گوناگون و روند کاری کسب و کارهای مختلف تحقیق می کند تا بتواند نرم افزارهای مشتریان خود را همگام با خواسته های آن ها طراحی و پیاده سازی کند

 

دیدگاهتان را بنویسید