گوگل پیام رسان هنگاوتس چت را برای همه به ارمغان می آورد

گوگل پیام رسان هنگاوتس چت را برای همه به ارمغان می آورد

هنگاوتس چت (Hangouts Chat) یک پیام رسان با اتاق های گفتگو اختصاصی است که در حال حاضر هر شرکت یا سازمانی که در مجموعه جی سوئیت(G Suite) ثبت نام کرده باشد می تواند از آن استفاده کند.

اپلیکیشن پیام رسان گوگل تنها برای افرادی که قبلا عضویت در آن را قبول کرده بودند قابل استفاده بود. اما در این هفته گوگل اعلام کرده است که در حال عمومی سازی هنگاوتس چت است و هر کس که مایل است می تواند از آن استفاده کند. 
هنگاوتس چت به کارکنان شرکت ها و یا افراد یک تیم اجازه می دهد که در یک گروه اختصاصی به تبادل پیام با هم بپرازند. به شیوه ای افراد می توانند فایل، عکس و ویدئو را با هم به اشتراک بگذارند.همه این ها می تواند هم به صورت خصوصی و هم به صورت اشتراکی با گروه های مختلف دیگر صورت گیرد.
اسکات جانستون، مدیر مسئول محصولات گوگل درایو روز چهارشنبه در یک پست وبلاگ خود نوشت: " این سیستم به تیم ها کمک می کند که به صورت آسان تر و کاراتر با یکدیگر همکاری داشته باشند. هنگاوتس چت از پیام های شخص گرفته تا مکالمات گروهی، اتاق های مجازی اختصاصی یا حتی بیشتر اوقات میشود گفت خانه های پروژه، به علاوه دنباله ای از مکالمات را فراهم کرده تا هر کس بتواند به راحتی پیشرفت کارها را پیگیری و دنبال کند.
شاید این پدیده تا حدودی آشنا باشد، زیرا قبل از این هم خدمات بسیار از این دسته، مانند Slack ,Microsoft Teams و Dropbox به وجود آمده اند که هدف آن ها ایجاد جلسات کاری مجازی و همکاری ساده تر بوده است.
هنگاوتس چت درون مجموعه جی سوئیت (مجموعه ای از ابزارها, نرم افزارها و محصولات شرکت گوگل که بر پایه رایانش ابری با هم همکاری دارند) متعلق به شرکت گوگل قرار دارد بنابراین این سرویس با دیگر اپلیکیشن های گوگل مانند Calendar ,Drive و  Docs عمیقا هماهنگ شده است.
کسانی که می خواهند از هنگاوتس چت استفاده کنند باید در جی سوئیت ثبت نام کنند.(داشتن یک جیمیل به منزله ثبت نام در جی سوئیت است). در هفته آینده این سرویس در دسترس همه مردم قرار خواهد گرفت. کاربران می توانند از مرورگر وب یا از طریق اپلیکیشن های ios و اندروید از هنگاوتس چت استفاده نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید