۴ دلیل برای نبود ترافیک موثر در سایت

بسیاری از صاحبان سایت‌ها در تعجب‌اند که چرا باوجود داشتن یک وب‌سایت زیبا و خوب، ترافیک مؤثر در سایتشان بسیار پایین است. ترافیک در سایت به‌سادگی به دست می‌آید اما ترافیک مؤثر به این معنی که بازار هدف شما به وب‌سایتتان مراجعه کنند در سایت بسیار کم است. در ایجاد ترافیک مؤثر عوامل بسیاری درگیرند اما در اینجا به ۴ نکته‌ی مهم که می‌تواند تأثیر بسزایی در ایجاد یک ترافیک مؤثر داشته باشد اشاره می‌کنیم.

.

۱- تطابق کلیدواژه‌های با موضوع صفحه فرود

صفحه فرود درواقع صفحه‌ای است که محصول یا خدمات شما در آن قرارگرفته و می‌خواهید مخاطب را به آن صفحه راهنمایی کنید. یکی از عوامل بسیار مهم در صفحه فرود وجود کلمات کلیدی مرتبط است. در قدم اول باید بیابید که ویژگی‌های برجسته محصول یا خدمات شما چه چیزهایی هستند. در قدم بعدی باید به این موضوع بپردازید که مخاطبان و بازار هدف شما به دنبال چه ویژگی‌هایی در این محصول می‌گردد.

برای مثال اگر محصول شما دوچرخه باشد، می‌توانید از کلیدواژه‌هایی مانند “دوچرخه ارزان” و یا “دوچرخه کم‌هزینه” برای یک بازار هدف کم‌درآمد و کلیدواژه‌هایی مانند “دوچرخه باکیفیت” و یا “بهترین دوچرخه” برای بازار هدف پردرآمد استفاده کنید. بسیار مهم است که کلیدواژه‌های شما دقیقاً به ویژگی محصول و خدمات شما اشاره‌کرده و به نیازهای بازار هدفتان نیز مرتبط باشد.

.

۲- نبود یک درخواست واضح برای اقدام

مطمئناً واژه‌ی Call to action را شنیده‌اید. دکمه‌ها و یا لینک‌هایی که به مخاطب را وضوح دعوت به اقدام می‌کند. این گزینه نیز یکی از عوامل بسیار مؤثر در صفحات فرود است. شما فرض کنید صفحه فرود شما دارای هزاران کلمه و چندین پاراگراف و سطر باشد. یافتن یک دکمه و یا لینک کوچک در بین این حجم مطالب برای مخاطبان بسیار سخت و زمان‌گیر است. به همین دلیل وجود یک دکمه و یا لینک واضح و گویا که به مخاطب را به‌صراحت دعوت به اقدام می‌کند می‌تواند بسیار مفید باشد.

spotifyCTA

.

۳- سایت‌های تمام فلش زیبا؛ اما بدون هیچ‌گونه اطلاعات قابل‌دسترسی

فرض کنید یک وب‌سایت تمام فلش بسیار زیبا دارید که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. اما هیچ اطلاعاتی از اینکه کار این وب‌سایت چیست را در اختیار بیننده قرار نمی‌دهد. فرض کنید که حتی یک فرم تماس با ما نیز دریکی از قسمت‌های سایت تعبیه‌شده باشد. اما وقتی مخاطب هیچ ایده‌ای در مورد اینکه خدمات و محصولات سایت چیست و هیچ اطلاعاتی در مورد جزئیات آن ندارد هیچ اقدامی جهت تماس با شما نخواهد کرد. پس بسیار مهم است که اطلاعات کاملی راجع به خدمات، محصولات و جزئیات آن‌ها را در اختیار مخاطبمان قرار دهیم.

.

۴- حس غربت و ناشناسی

قبل از اینکه تصمیم به طراحی وب‌سایت زیبای خود بگیرید به این فکر کنید که مخاطب شما چه کسانی هستند و به دنبال چه چیزهایی می‌گردند. آیا مخاطب شما یک مدیر است؟ آیا یک دانش‌آموز است و یا فردی که به دنبال آموزش یک تخصص؟ بسیار مهم است که وب‌سایت خود را مطابق با نیاز مخاطب خاص و بازار هدفمان طراحی کنیم. طراحی یک وب‌سایت صرفاً زیبا که هیچ‌گونه حس نزدیکی را به مخاطب انتقال ندهد تنها باعث عدم ایجاد ترافیک مؤثر و از دست دادن مخاطبان احتمالی خواهد شد. همچنین افزودن قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط بیشتر مخاطبان با شما می‌تواند تأثیر بسزایی برای نزدیکی احساسی بیشتر مخاطبان با شما و وب‌سایتتان گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید