آمازون سرویس اشتراک گذاری ویدیو برای رقابت با یوتوب راه اندازی کرد
کمپانی آمازون که به فروش محصولات، بهصورت آنلاین معروف است امروز در اقدامی جالب سرویس اشتراک گذاری ویدیو برای رقابت با یوتوب راه اندازی کرد. این سرویس که «آمازون ویدیو دایرکت» (Amazon Video Direct) نام دارد به کاربران اجازه میدهد تا هر محتوای ویدیویی که علاقه داشتند را آپلود کنند.
آیا آمازون ویدیو دایرکت میتواند یوتوب را شکست دهد؟
همانطور که گفتیم این سرویس به کاربران اجازه میدهد تا هر ویدیویی که علاقه داشتند آپلود کنند و بابت تبلیغاتی که بر روی ویدیوهای آنها قرار میگیرد مبلغی دریافت کنند. این درست مانند حالتی است که یوتوب از آن استفاده میکند. برای توضیح بیشتر باید بگویم که استفاده از این سرویس مجانی بوده و شما میتوانید ویدیوهای خود را بر روی آن آپلود کنید و بابت تبلیغاتی که در پخش ویدیوهای شما نمایش داده میشوند مبلغی نیز دریافت کنید.
البته خبر خوبی که وجود دارد این است که آمازون میخواهد راهها و روشهای بیشتری قرار دهد تا کاربران با ساخت ویدیو و آپلود کردن آن بر روی سرویس آنها از درآمد بیشتری برخوردار شوند و یا اگر علاقه به خرید از کالاهای آنلاین آمازون دارند تخفیف ویژهای شامل حال آنها شود.
جالب است بدانید با توجه به شیوهای که آمازون در پیش گرفته است احتمالا به کاربران اجازه خواهد داد تا ویدیوهای مورد نظر خود را بهصورت مجانی از طریق استریم تماشا کنند. هرچند باید قبول کرد که این کمپانی راه طولانی در پیش دارد تا بتواند به یوتوب برسد. یوتوب بزرگترین سرویس اشتراک گذاری ویدیو در جهان است و همچنین کاربران و طرفداران بیشماری نیز دارد.
شرکای سرویس اشتراک گذاری ویدیو آمازون نیز How Stuff Works، گاردین و Mattel هستند که البته میتوان فیلمسازی مستقل Samuel Goldwyn Films است. محتویات اضافه شده به این سرویس بهصورت آنلاین قابل مشاهده بوده و همچنین از طریق اپلیکیشن آمازون ویدیو (Amazon Video) نیز میتوان از تماشای آنها لذت برد. این سرویس در حال حاضر در ایالات متحده، آلمان، بریتانیا، اتریش و ژاپن قابل استفاده است.