بعد از شکایات متعدد کاربران، واچ او اس 3.1.1 از دسترس خارج شد

بعد از شکایات متعدد کاربران، واچ او اس 3.1.1 از دسترس خارج شد

بعد از شکایات متعدد کاربران، واچ او اس 3.1.1 از دسترس خارج شد

اگر از کاربران اکوسیستم اپل بوده باشید، احتمالا می‌دانید که طی چند سال اخیر اپل تمام به‌روزرسان‌های سیستم‌های عامل خود را به طور همزمان ارسال می‌کند تا کاربران بتوانند آی‌دیوایس‌هایشان را همزمان با لپتاپ و ساعت هوشمند خود آپدیت کنند. این روند طی روزهای اخیر نیز پیگیری شده و همزمان با عرضه‌ی به‌روزرسان آی او اس 10.2 و مک او اس 10.12.2، آپدیت واچ او اس 3.1.1 نیز در اختیار کاربران سری اول و دوم ساعت های هوشمند اپل واچ قرار گرفته است.

اما مدت کوتاهی بعد از عرضه‌ی این نسخه‌ی و به‌روزرسانی کاربران، شکایات متعددی مبنی بر خراب شدن اپل واچ آنها برای اپل ارسال شد و این کمپانی نیز مجبور به از دسترس خارج کردن آپدیت واچ او اس 3.1.1 شده است. این نسخه‌ تقریبا هیچ امکانات اضافه‌ای نداشته است و به غیر از اموجی‌های جدید، تنها تغییرات آن مربوط به برطرف کردن باگ‌های قبلی و افزایش پایداری دیوایس می‌شده است.

گویا این تغییرات با سری دوم اپل واچ سازگاری نداشته و تعدادی از کاربران که اپل واچ ۲ خود را به نسخه‌ی واچ او اس 3.1.1 به‌روزرسانی کرده‌اند، با مشکلی جدی مواجه شده‌اند. ساعت هوشمند این دسته از کاربران به طور کامل از کار افتاده است و علاوه بر امکان‌پذیر‌ نبودن دسترسی به منوهای مختلف، یک پیام هشدار برای مراجعه به قسمت راهنمای اپل واچ در سایت اپل نیز بر روی آن نمایش داده شده است.

از آپدیت واچ او اس 3.1.1 خودداری کنید!

بعد از شکایات متعدد کاربران، واچ او اس 3.1.1 از دسترس خارج شد

از زمان انتشار این گزارش، اپل امکان آپدیت اپل واچ به سیستم عامل واچ او اس 3.1.1 را مسدود کرده است تا کاربران بیشتری با مشکل مواجه نشوند. با اینکه امکان این آپدیت در حال حاضر وجود ندارد، اما ممکن است که هنوز هم برخی از کاربران از روش‌هایی قادر به دریافت آن باشند. بنابراین اگر شما هم از کاربران سری دوم اپل واچ هستید، بهتر است که تا زمان عرضه‌ی به‌روزرسانی بعدی کاری نکنید و از دیوایس‌تان با همین سیستم عامل فعلی بهره ببرید.

گفتنی است که تنها روش برطرف کردن مشکل این دسته از ساعت‌های هوشمند اپل این است که آنها را به اپل استورهای فیزیکی برده و از متخصصان آنجا کمک بگیرید. با توجه به این که در کشور ما اپل استور رسمی وجود ندارد، بنابراین توصیه می‌شود که به شدت نسبت به انجام این به‌روزرسانی مراقبت داشته باشید.

مسئولان اپل هنوز در رابطه با مشکل واچ او اس 3.1.1 صحبتی نداشته‌اند. در ضمن گزارشی مبنی بر خراب شدن سری اول اپل واچ بر اثر این به‌روزرسانی منتشر نشده است و احتمالا مشکل تنها مربوط به نسل دوم می‌شود.

1395-09-24

دیدگاهتان را بنویسید