بیش از 90 درصد کاربران توان خرید موبایل های پرچمدار را ندارند (نتایج نظرسنجی)

موبایل های پرچمدار

بیش از 90 درصد کاربران توان خرید موبایل های پرچمدار را ندارند (نتایج نظرسنجی)

مطابق با نظرسنجی هفته گذشته گجت نیوز، بیش از 90 درصد از کاربران توان خرید موبایل های پرچمدار را ندارند. ظاهرا افزایش قیمت‌ها، اصلی‌ترین دلیل این موضوع است.

طی چند ماه اخیر، نوسانات نرخ ارز و افزایش یک‌باره آن سبب شد قیمت بسیاری از محصولات، از جمله گوشی های هوشمند، چند برابر شود. پیش‌تر اعلام کردیم که موبایلی همچون آیفون 10 که در روزهای اول عرضه با قیمتی در حدود 6 میلیون تومان به فروش می‌رسید، حالا 15 میلیون تومان قیمت دارد. هواوی میت 10 پرو هم یکی دیگر از گوشی های محبوبی است که طی چند ماه، قیمت آن از 3 میلیون و 500 هزار تومان به 9 میلیون تومان رسید. این قضیه در مورد سایر محصولات نیز صدق می‌کند:

من پارسال گوشی samsung note 8 به ضمانت رجیستری سامتل گرفتم 3.280 الان قیمت این گوشی از 8.150 هست تا 12.100 همشون هم 64GB دقیق تر بگم 7 ماه پیش خوب الان نخریده بودم عمرا نمی خریدم پولشو هم داشته باشم …..نمیخرم .حالا میگن که دلار اومده پایین ولی قیمت یه وسیله ساده پایین نیومده. کلا دیگه این اوضاع دیگه فکر نکنم درست بشه. کار از حباب اینا هم گذشته مردم رعایت نمیکنن. – KING_ATM، کاربر گجت نیوز

این افزایش قیمت سبب شد تا ما نظرسنجی هفته گذشته را پیرامون توان خرید موبایل های پرچمدار برگزار کنیم. همچنین علی‌رغم انتشار اخبار بسیار مبنی بر کاهش قیمت، متاسفانه هنوز این مهم حاصل نشده است.

موبایل های پرچمدار

در این میان، بسیاری از کاربران معتقند که این روزها خرید یک گوشی میان رده نیز امکان‌پذیر نیست:

الان یه گوشی مثل a5 سامسونگ که میان رده حساب میشه 4.300 پولشه. خیلی از 92٪ که توان خرید پرچمدار رو ندارن توان خرید میان رده یا حتی پایین رده رو هم ندارن…. – Mehrdad.c60، کاربر گجت نیوز

چند روز پیش اعلام شد که قیمت موبایل با سقوط نرخ ارز 20 درصد کاهش پیدا کرده است؛ اتفاقی که امیدواریم ادامه پیدا کند. در ادامه می‌توانید نتایج این نظرسنجی را مشاهده کنید.

var tp_async_polls = tp_async_polls || [];tp_async_polls.push({ id: 301087, container: “#tp-5be87ff526a70” });

1397-07-23

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *