امکان سرقت خودروهای هیوندای با هک کردن برنامه MyHyundai

سرقت خودروهای هیوندای

امکان سرقت خودروهای هیوندای با هک کردن برنامه MyHyundai

بنابر اطلاعات منتشر شده توسط یکی از مراکز امنیتی، در حال حاضر امکان سرقت خودروهای هیوندای با هک کردن برنامه MyHyundai وجود دارد.

MyHyundai نام برنامه رسمی این شرکت کره‌ای است که به واسطه آن می‌توان خودرو را از طریق گوشی موبایل یا ساعت هوشمند کنترل کرد. اما بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط مرکز امنیتی Rapid7، هکرها نیز با استفاده از رخنه امنیتی موجود در نرم افزار رسمی این شرکت، همانند صاحبان، توانایی باز کردن درب خوردو و روشن کردن آن را خواهند داشت. در واقع آپدیتی که دسامبر سال گذشته عرضه شده بود، اپلیکیشن MyHyundai را آسیب‌پذیر کرده است.

تا کنون گزارشی از سرقت خودروهای هیوندای منتشر نشده است

هرچند به گفته سخنگوی این شرکت، تا کنون هیچ گزارشی از سرقت خودروهای هیوندای و بهره‌برداری از این رخنه امنیتی منتشر نشده است. اما اعلام این خبر می‌تواند زنگ خطری برای صاحبان خودروهای هوشمند باشد. در گذشته و سال 2015 نیز شرکت فیات کرایسلر به دنبال پیدا کردن رخنه امنیتی نرم افزارهای شخص ثالث که امکان کنترل از راه دور خودروهای این شرکت را فراهم می‌کرد، محصولات خود را فراخواند تا این باگ را برطرف کند.

خوشبختانه بر خلاف محصولات فیات کرایسلر، از طریق سیستم “Blue Link” ماشین های هیوندای، امکان کنترل خودروی در حال حرکت وجود ندارد و برای بهره‌برداری از این رخنه امنیتی نیز هکر باید در مجاورت صاحب آن باشد. ولی از آنجایی که امروزه بسیاری از گجت ها را می‌توان هک کرد، شاید هوشمندسازی هر چیزی که می‌بینیم، نتیجه‌ای بسیار گران‌تر از چیزی که تصور می‌کنیم، داشته باشد.

1396-02-10

دیدگاهتان را بنویسید