آتش گرفتن هشت آیفون در چین خبرساز شد؛ کاربران به دنبال توضیح اپل

آتش گرفتن هشت آیفون در چین خبرساز شد؛ کاربران به دنبال توضیح اپل

آتش گرفتن هشت آیفون در چین خبرساز شد؛ کاربران به دنبال توضیح اپل

شاید ماجرای انفجار گلکسی نوت ۷ حالا دیگر به فراموشی سپرده شده باشد، اما گویا این بار اپل پرچمدار آتش‌سوزی در دنیای تلفن‌های همراه هوشمند شده است و این بار آتش گرفتن آیفون‌ های این کمپانی آمریکایی در کشور چین، تیتر اکثر خبرگزاری‌های دنیای تکنولوژی را به خود اختصاص داده است!

آتش گرفتن آیفون موضوعی است که علی‌رغم وجود گزارش‌های متعدد طی چند سال گذشته، هنوز هم به یک مشکل جدی و بحرانی تبدیل نشده است. اما احتمالا کاربران چینی طور دیگری فکر می‌کنند، زیرا طی چند هفته‌ی اخیر چندین گزارش مبنی بر انفجار و آتش گرفتن خود‌به‌خودی دیوایس‌های اپل در این کشور به ثبت رسیده است. به تازگی نیز گروهی از مصرف‌کنندگان چینی در شهر شانگهای این کشور، هشت گزارش مربوط به آتش گرفتن آیفون ۶ خود را به ثبت رسانده‌اند.

آنها در این گزارش مدعی شده‌اند که آیفونشان به صورت ناگهانی و خود‌به‌خود آتش گرفته است. این چندمین گزارش متوالی در رابطه با این موضوع است و طی چند هفته‌‌ی اخیر، دو گزارش نسبتا مشابه نیز درباره‌ی آتش سوزی و انفجار آیفون‌های برند کوپرتینویی در کشور چین منتشر شده بود.

اپل: آتش گرفتن آیفون دلیلی بر نقص کارخانه‌ای نیست

بعد از بررسی و تحلیل این گزارش‌ها، کارشناسان اپل مدعی شده‌اند که تمام این آتش‌سوزی‌ها به دلایل دیگری رخ داده‌اند و ضعف در طراحی و یا نقص فنی در تولید کارخانه‌ای، دلیل وقوع آنها نبوده است. اپل می‌گوید که این آیفون‌ها به دلیل آسیب‌های خارجی که به صورت فیزیکی و به بدنه‌ی آنها وارد شده است، به این سرنوشت دچار شده‌اند.

همچنین کارشناسان برند آمریکایی به کاربران خود در کشور چین توصیه کرده‌اند که مشکلات خود را به صورت رسمی و از طریق اپل‌ استور‌های رسمی اپل دنبال کنند تا سریعا به آنها رسیدگی شود.

البته لازم است بدانید که مشکل آتش گرفتن آیفون ، تنها شکایت کاربران در چند ماه اخیر نبوده است و در گذشته نیز گزارشاتی مبنی بر وجود مشکل باتری در آیفون ۶ و ۶ اس منتشر شد که در آن گزارش، کاربران چینی مدعی بودند که دیوایس آنها در حالی که دارای حدود ۵۰ درصد شارژ باتری است، به طور ناگهانی خاموش شده و از کار می‌افتد. بعد از انتشار آن گزارش‌ها و بررسی کارشناسان اپل مشخص شد که تعدادی از آیفون‌های ۶ اس که در ماه‌های سپتامبر و اکتبر در این کشور تولید شده‌اند، دارای نقص فنی هستند.

بعد از مشخص شدن دلیل این مشکل، اپل به صورت گسترده طرحی را برای تعویض باتری‌های مشکل‌دار این دسته از دیوایس‌ها در سراسر جهان اجرا کرد تا این باتری‌ها از سطح بازار جمع‌آوری شوند. همچنین مدیران این کمپانی اعلام کردند که قرار است طی یک به‌روزرسانی جدید برای سیستم عامل ای او اس، ابزاری به این پلتفرم اضافه شود که اطلاعات مربوط به عملکرد باتری را رصد می‌کند و با ارسال نتایج این بررسی برای اپل، باعث می‌شود که در آینده الگوریتم‌های مدیریت باتری در دیوایس های تولیدی این کمپانی بهبود پیدا کنند.

1395-09-17

دیدگاهتان را بنویسید