آموزش نصب sqlserver 2005

به توصیه بعضی از دوستان آموزش نصب sqlserver 2005 را در اینجا مینویسم:
ابتدا یک نکته ایی رو باید حتما ذکر کنم که sqlserver 2005 چند تا ورژن داره که ورژن enterprise این محصول بر روی win xp اجرا نمی شود و ورژن developer این محصول بر روی winxp اجرا میشود .
پس با فرض اینکه نسخه developer را میخواهیم بر روی winxp نصب کنیم :
حتما باید winxp service pack 2 را برروی سیستم خود داشته باشیم. سپس بر روی folder redist در cd 1 نرم افزار sql کلیک نموده و dot net frame work 2 و upgrade advisor و windows installer را نصب میکنیم .سپس در قسمت autorun نرم افزار sql قسمت… server components را کلیک کرده و ادامه میدهیم.در این مرحله سیستم ما رو چک میکنه و اگر مراحل قبلی را درست اجرا کرده باشیم و در ضمن درایو سیستم عامل هم فضای کافی داشته باشد (یعنی حدود 2 گیگ ) در گزارش system configuration check هیچ error ی دیده نمی شود و فقط 2 تا warning دیده میشود که اونهم اشکالی ندارد.سپس next را کلیک کرده و همینطور مراحل را ادامه میدهیم سپس در اینجا چند تا گزینه غیر فعال و همچنین یک گزینه فعال مشاهده میشود که گزینه فعال را تیک زده و سپس advanced را کلیک نمایید در اینجا همه feature ها را انتخاب نمایید بدینگونه که برروی ducumentation,….. کلیک نموده و تمام علامتهای ضربدر را با will be installed on local hard drive تعویض نموده تا sql به طور کامل نصب شود و همینطور مراحل بعدی را next نموده و امیدوارم که با موفقیت نصب کنید.
و sql server 2005 فقط بر روی win server 2003 service pack 1 نصب شده و در ورژن بدون service pack 1 نصب نشده و همچنین دیگر محدودیت winxp که حتما باید از ورژن developer استفاده کرد وجود ندارد و حتی ورژن enterprise به خوبی نصب شده و اجرا نیز میشود.و بقیه مراحل هم به همان شکل که در win xp عمل کردیم میباشد.در ضمن امیدوارم تو ضیحاتم کافی بوده و حتما اگر سوالی داشتید بفرمایید در خدمت هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس