آیا حاضرید پول بیشتری برای خرید گلکسی و آیفون ساخت آمریکا بدهید؟

آیا پول بیشتری برای خرید گلکسی و آیفون ساخت آمریکا می‌پردازید؟

[نظرسنجی] آیا حاضرید پول بیشتری برای خرید گلکسی و آیفون ساخت ایالات متحده بپردازید؟

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، به واسطه وعده‌های زیادی که در جریان انتخابات اخیر این کشور به مردم داد، شهرت دارد. یکی از این وعده‌ها، کشاندن کارخانجات ساخت گوشی های هوشمند به خاک ایالات متحده بود. قطعا این کار باعث افزایش محسوس قیمت این محصولات شده و کاربران مجبور خواهند بود هزینه بیشتری برای خرید گوشی های گلکسی و آیفون ساخت آمریکا بپردازند.

ترامپ می‌خواهد با تولید گلکسی و آیفون در خاک ایالات متحده، تاحدودی ارزهای خارج شده از این کشور را بازگردانده و این پول را به جای پرداخت به کارگران چینی و سایر کشورها، به جیب کارگران آمریکایی سرازیر کند. البته این حکم هنوز اجرایی نشده اما برخی کمپانی‌ها در این بین اعلام آمادگی کرده‌اند. ترامپ قصد دارد این کار را با اعطای مشوق‌های مالیاتی برای تولیدکنندگان تلفن همراه انجام دهد.

گلکسی و آیفون ساخت آمریکا با افزایش قیمت مواجه خواهند شد

چندی پیش، تیم کوک (Tim Cook)، مدیرعامل شرکت اپل برای تولید آیفون ساخت آمریکا آمادگی خود را اعلام کرد و روز گذشته نیز دونالد ترامپ در صفحه توییتر خود از سامسونگ به دلیل اقداماتی جهت تولید گوشی های گلکسی در ایالات متحده تشکر کرد. البته این طرح هنوز به مرحله نهایی نرسیده و از سوی مدیران سامسونگ نیز به طور رسمی اعلام نشده است. به هر حال، کارشناسان دانشگاه MIT معتقدند در صورت تولید آیفون ساخت آمریکا ، به احتمال زیاد قیمت آن چیزی در حدود 30 تا 100 دلار افزایش یافته و همین روال برای گوشی های گلکسی سامسونگ نیز صادق است.

چندی پیش نیز یکی از تحلیلگران شرکت اپل گفته که آیفون ساخت آمریکا باعث افزایش 100 تا 200 دلاری قیمت آن (بسته به مدل) خواهد شد. به همین دلیل از شما می‌پرسیم که آیا مایل پرداخت هزینه بیشتری برای خرید یک گوشی با مارک «ساخته شده در آمریکا» (made in America) هستید؟

در نظرسنجی زیر شرکت کرده و دلیل انتخاب خود را در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

var tp_async_polls = tp_async_polls || [];tp_async_polls.push({ id: 153255, container: “#tp-5bc514c0ba40c” });

1395-11-16

دیدگاهتان را بنویسید