اندروید اضافه شدن دیوایس‌های جدید به حساب گوگل شما را اطلاع میدهد

اندروید اضافه شدن دیوایس‌های جدید به حساب گوگل شما را اطلاع میدهد

اندروید اضافه شدن دیوایس‌های جدید به حساب گوگل شما را اطلاع میدهد

تمام کاربرانی که از یک اسمارت فون و یا تبلت اندرویدی استفاده می‌کنند، یک حساب گوگل که قبلا ساخته شده و یا همان لحظه‌ی اول راه اندازی دیوایس ساخته می‌شود را برای استفاده از سرویس‌هایی نظیر دانلود اپلیکیشن از فروشگاه گوگل پلی، دریافت و ارسال ایمیل و دیگر امکانات دیوایس خود برای آن تعیین می‌کنند.
این حساب گوگل که در حکم حساب کاربری آن دیوایس محسوب می‌شود، یکی از مهمترین مواردی است که کاربران باید برای حفظ امنیت آن و رمز عبورش بیشترین تلاش را انجام دهند. خود گوگل نیز از این پس به کمک کاربران سیستم عامل اندروید خواهد آمد و اگر خود کاربر و یا یک کاربر دیگر در یک مکان دیگر، گوشی هوشمند و یا تبلت اندرویدی جدیدی را بر روی آن حساب گوگل ثبت کند، آن را به مدیر حساب اطلاع خواهد داد.

با اضافه شدن این قابلیت، حساب گوگل یک درجه امن‌تر خواهد شد

جالب است بدانید که گوگل تصمیم گرفته است که این موضوع را از این پس از طریق نوتیفیکیشن‌های داخلی در سیستم عامل اندروید به اطلاع کاربران برساند و دیگر از ارسال ایمیل استفاده نخواهد کرد. این موضوع به دلیل آن است که طبق تحقیقات این کمپانی، احتمال خوانده شدن هشدارهای امنیتی از این طریق، چهار برابر بیشتر از احتمال خوانده شدن پیام‌های ایمیل است و به همین دلیل گوگل چنین تصمیمی گرفته است.

از این پس تمام هشدارهای امنیتی مربوط به حساب گوگل از این طریق برای کاربران ارسال خواهند شد و آنها مواردی همچون اضافه شدن حساب‌های کاربری جدید از طریق دریافت نوتیفیکیشن‌های گوگل متوجه خواهند شد. البته هشدار امنیتی گوگل تنها به مرحله‌ی اطلاع رسانی محدود نمی‌شود کاربران می‌توانند با تپ کردن بر روی این پیام و انتخاب بررسی فعالیت‌های اخیر حساب گوگل ، متوجه شوند که چه دیوایس جدیدی به آن حساب متصل شده است و علاوه بر این موضوع، مکان جغرافیایی حساب مورد نظر و دیگر اطلاعات مورد نیاز برای ردیابی آن را هم دریافت خواهند کرد.

همچنین اگر کاربر تشخیص دهد که آن دیوایس اضافه شده را نمی‌شناسد و در واقع نفوذی امنیتی به حساب کاربری او بر روی گوگل انجام گرفته است، می‌تواند بر روی گزینه‌ی امن سازی حساب خود تپ کند تا تمام ارتباطات و اتصالات ناشناخته که در آن لحظه و یا در گذشته به آن متصل هستند را از بین ببرد. گفتنی است که طبق اعلام رسمی گوگل، این قابلیت در آینده‌ای نزدیک برای تمام کاربران دیوایس‌های اندرویدی قابل استفاده خواهد بود.

1395-05-13

دیدگاهتان را بنویسید