انگلیس تامین سرمایه برای ساخت سلاح لیزری را تایید کرد

انگلیس تامین سرمایه برای ساخت سلاح لیزری را تایید کرد

انگلیس تامین سرمایه برای ساخت سلاح لیزری را تایید کرد

در ادامه‌ی دنبال کردن تحرکات ارتش آمریکا توسط نیروهای نظامی انگلیس، وزارت دفاع این کشور (MoD) قبول کرده است که سرمایه‌ای معادل ۳۰ میلیون پوند (۳۷ میلیون دلار) را در اختیار کنسرسیوم UK Dragonfire قرار دهد تا این کنسرسیوم سلاح لیزری جدیدی که از انرژی‌های هدایت شده توسط لیزر (LDEW) تشکیل شده است، تولید کند.

کنسرسیوم UK Dragonfire موظف شده است که در یک همکاری مشترک با سازمان‌ها و موسسات MDBA ،QinetiQ ،Leonardo-Finmeccanica GKN ،Arke ،BAE Systems و Marshall ADG، سلاح لیزیری جدیدی را برای نیروهای نظامی کشور انگلیس تولید کند و زمینه‌های استفاده و روش به‌کارگیری آن در میدان نبرد را بسنجد. یکی از اهداف اصلی که این کنسرسیوم باید آن را محقق کند، افزودن قابلیت‌هایی به این سلاح فوق پیشرفته است تا با استفاده از آن، امکان از بین بردن نیروهای دشمن در مسافت‌های مختلف و در شرایط آب و هوایی دشوار و گوناگون میسر شود.

این سلاح لیزری LEDW به عنوان مبنای تصمیم‌گیری دولت این کشور درباره‌ی طرح های اسلحه‌سازی آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت و آزمایشگاه‌های بخش علم و تکنولوژی دفاع (Dstl) در وزارت دفاع انگلیس از این طرح و نتایج تحقیقاتی آن برای دست یافتن به طرحی برای ساخت یک سلاح لیزری کارآمد و نحوه‌ی پیاده کردن این سیستم در میدان نبرد بهره خواهند برد.

در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری بی بی سی انجام شده است، مقامات وزارت دفاع کشور انگلستان اعلام کرده‌اند که این طرح برای از بین بردن تهدید خاصی انجام نخواهد گرفت و در واقع روند توسعه‌ی این سلاح می‌تواند در آینده برای حفاظت از کشتی‌های ارتش این کشور در برابر نیروهای حاضر در خشکی و بمب‌افکن‌های زمینی مورد استفاده قرار بگیرد.

پیتر کوپر (Peter Cooper) از اعضای آزمایشگاه‌های بخش علم و تکنولوژی دفاع ابراز می‌کند که این سلاح لیزری و دنبال کردن طرح ساخت آن منجر به افزایش سطح درک آنها از این تکنولوژی نوظهور و بررسی امکان استفاده از پتانسیل‌های یک سلاح مبتنی بر لیزرهای قدرتمند برای دفاع از نیروهای مسلح ارتش کشور انگلستان در آینده خواهد شد.

البته گفتنی است که طبق اعلام رسمی وزارت دفاع انگلیس، اگر این طرح با موفقیت به پایان برسد، اولین سلاح لیزری عملیاتی آنها در اواسط دهه‌ی میلادی آینده به مرحله‌‌ی اجرا خواهد رسید.

1395-10-19

دیدگاهتان را بنویسید