اپل پنسل جدید با مدل‌های قدیمی آیپد پرو سازگار نیست

اپل پنسل جدید

اپل پنسل جدید با مدل‌های قدیمی آیپد پرو سازگار نیست

کمپانی اپل علاوه بر رونمایی از نسل سوم تبلت‌های آیپد پرو، یک اپل پنسل (Apple Pencil) ارتقا یافته را نیز در نیویورک معرفی کرد. اما نه اپل پنسل جدید با مدل‌های قدیمی آیپد پرو سازگار است و نه آیپد پرو 2018 با نسل اول این قلم دیجیتالی!

اپل پنسل جدید حالا از طریق خاصیت آهن‌ربایی به آیپد پرو متصل و به شکل بی‌سیم شارژ می‌شود. این تغییرات ضروری بود؛ چرا که در مدل‌های 2018 آیپد پرو، پورت USB-C جایگزین لایتنینگ شده است. در حالی که اپل پنسل قدیمی، تنها از طریق درگاه لایتنینگ زیر درپوش خود (که مستعد گم شدن هم بود) شارژ می‌شد.

اما خبر بد این است که اگرچه حذف درگاه لایتنینگ، پروسه شارژ اپل پنسل 2 را بهبود خواهد بخشید؛ اما این به قیمت از بین رفتن کارایی اپل پنسل اورجینال، روی مدل‌های 2018 آیپد پرو تمام شده است.

به عبارت دیگر، اپل پنسل جدید تنها روی آیپد پرو جدید قابل استفاده است و از طرفی، اپل پنسل‌های قدیمی نیز با مدل‌های 2018 آیپد پرو سازگار نیستند. بنابراین اگر قصد ارتقای تبلت خود به یکی از مدل‌های تازه را دارید، ناگزیر به خرید قلم دیجیتالی جدید اپل نیز خواهید بود؛ حتی اگر نسخه قدیمی آن را داشته باشید.

اپل پنسل جدید

مبلغ 129 دلار، قیمت تعیین شده برای فروش اپل پنسل جدید

قیمت‌گذاری اپل هم شاید چندان به مذاق مشتریان خوش نیاید؛ چرا که نسل دوم اپل پنسل، 30 دلار گرانتر از نسل اول آن به فروش می‌رسد.

در عوض کاربران به ژست‌های کنترلی دسترسی خواهند داشت و می‌توانند هنگام کار با نرم افزارهای طراحی، ابزار مورد استفاده را با دوبار ضربه زدن به کناره‌های قلم تغییر دهند.

1397-08-09

دیدگاهتان را بنویسید