ایسوس ویوو پی سی ایکس : کامپیوتری کوچک با توانایی اجرای واقعیت مجازی

ایسوس ویوو پی سی ایکس

ایسوس ویوو پی سی ایکس : کامپیوتری کوچک با توانایی اجرای واقعیت مجازی

یکی از اشکالات عمده سیستم واقعیت مجازی (Virtual Reality)، نیاز آن به هدست و یک کیس مخصوص بازی قدرتمند است که مسلما تهیه آن هزینه بالایی خواهد داشت. اما شرکت تایوانی ایسوس تلاش کرده تا با معرفی نسل جدید مینی کامپیوترهای خود یعنی ایسوس ویوو پی سی ایکس (ASUS VivoPC X)، به این مشکل پایان دهد.

ایسوس ویوو پی سی ایکس با اندازه‌ای تقریبا برابر با کنسول های بازی امروزی و وزن کمتر از 2.26 کیلوگرم (5 پوند)، به سخت افزاری قدرتمند مجهز شده و می‌تواند محتوای واقعیت مجازی را بدون هیچ مشکلی اجرا کند. بدون شک وجود پردازنده Core i5 شرکت اینتل با معماری کابی لیک (Kaby Lake)، کارت گرافیک GTX 1060 و 8 گیگابایت حافظه رم در کنار هارد جامد 512 گیگابایتی، پردازش هر چیزی را آسان خواهد کرد!

ایسوس ویوو پی سی ایکس

کارت گرافیک GTX 1060 یکی از محصولات میان رده شرکت انویدیا محسوب می‌شود که معماری فوق‌العاده آن، امکان پردازش محتوای واقعیت مجازی را بدون هیچ مشکلی فراهم کرده است. اگرچه سازندگان از قوی‌ترین قطعات بازار برای ایسوس ویوو پی سی ایکس استفاده نکرده‌اند، اما نباید مشکلی در اجرای بازی های سبکتر مبتنی بر واقعیت مجازی وجود داشته باشد. به هر صورت 4 پورت USB 3.1 و 2 پورت USB 2.0 نیز در این کیس قرار گرفته تا مشکلی در اتصال دستگاه‌ها و کنترلرها به آن نباشد. حتی در قسمت پشتی این مینی کامپیوتر، دو پورت HDMI و یک پورت DisplayPort با پشتیبانی از فناوری جی-سینک (G-Sync) انویدیا نیز تعبیه شده که می‌تواند به اجرای روان‌تر بازی های رایانه‌ ای کمک بسزایی کند.

فروش ایسوس ویوو پی سی ایکس با قیمت 799 دلار و از اسفند ماه آغاز خواهد شد

شاید تنها نگرانی در رابطه با این کامپیوترهای کوچک، تولید گرما و نبود راهی مناسب برای دفع آن باشد. اما ایسوس با تعبیه دریچه‌های کناری، هوا را در بخش داخلی به گردش درآورده است. به‌علاوه یک لوله حرارتی مخصوص برای پردازنده دستگاه نیز در نظر گرفته شده که گرمای تولیدشده را مستقیما از آن دور می‌کند. درنهایت، فروش ایسوس ویوو پی سی ایکس از ماه مارس (اسفند ماه) و با قیمت 799 دلار آغاز خواهد شد.

فروشگاه اینترنتی جانبی عرضه کننده مستقیم پاور بانک و شارژر فندکی ،حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

1395-10-14

دیدگاهتان را بنویسید