ایلان ماسک و چند مدیر دیگر در کاخ سفید با ترامپ دیدار کردند

ایلان ماسک

ایلان ماسک و چند مدیر دیگر در کاخ سفید با ترامپ دیدار کردند

مدیر عامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس (Space X) در کاخ سفید حضور پیدا کرد. ایلان ماسک (Elon Musk) یکی از چندین مدیری است که در صبح روز دوشنبه به دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا رفت. البته ماسک و ترامپ پیش از این به اختلاف نظرهایی در مورد تغییرات آب و هوایی رسیده بودند, اما به نظر می‌رسد که اکنون این دو برای پیشرفت ایالات متحده آمریکا هم‌پیمان شده‌اند.

روبرتا رامپتون (Roberta Rampton)، خبرنگار رویترز، عکسی را از ایلان ماسک در کنار مدیران شرکت‌های لاکهید مارتین (Lockheed Martin)، آندر آرمور (Under Armour)، ویرلپول (Whirlpool) و Johnson & Johnson در اتاق روزولت کاخ سفید گرفته است. ماسک در حال ساخت یک کارخانه‌ی عظیم در نوادا است که طبق برنامه در سال 2020 تکمیل می‌شود و 6 هزار و 500 نفر در آن مشغول به کار خواهند شد.

ایلان ماسک

ترامپ در جلسه صبح روز دوشنبه با مدیران این شرکت‌های بزرگ عنوان کرد که قصد دارد 75 درصد مقررات را حذف کند تا شرکت‌ها و مدیران به تولید محصولاتشان در آمریکا تشویق بشوند؛ البته اشاره‌ی دقیقی به این مقررات و هزینه‌های ناشی از آن نشده است. رئیس جمهور جدید آمریکا همچنین اظهار کرد که مالیات انبوه برای کسب و کارها را کاهش می‌دهد و آن‌هایی که محصولات خود را در خارج از کشور تولید می‌کنند، باید مالیات عمده‌ی برون‌مرزی پرداخت کنند.

ایلان ماسک تنها نماینده‌ی صنعت خودرو در دیدار با دونالد ترامپ نبود؛ مارک فیلدز (Mark Fields)، مدیرعامل شرکت فورد، نیز برای دیدار با رئیس جمهور جدید آمریکا در کاخ سفید حضور داشت. ترامپ در ماه نوامبر 2016 با در نظر گرفتن اعتباری، از شرکت فورد خواست تا مرکز تولید خود را به جای بردن به مکزیک، در داخل خاک آمریکا نگه دارد.

ایلان ماسک قصد دارد دومین کارخانه بزرگ تسلا را در اروپا بسازد

ایلان ماسک در حال ساخت اولین گیگافکتوری شرکت تسلا در نوادا است و تصمیم دارد تا دومین کارخانه‌ی بزرگ این شرکت را در اروپا برپا کند؛ مدیرعامل تسلا این خبر را در ماه نوامبر اعلام کرد و گفته بود که به دنبال مکان مناسبی برای ساخت کارخانه‌ی اروپایی تسلا در سال 2017 است.

ایلان ماسک

البته این اولین جلسه‌ی ایلان ماسک با ترامپ نبود؛ در ماه دسامبر 2016 نیز ماسک به همراه مدیران دنیای تکنولوژی مانند تیم کوک و لری پیج (مدیر آلفابت) در نیویورک با ترامپ دیدار کرده بودند.

1395-11-05

دیدگاهتان را بنویسید