این نرم افزار کامپیوتری می‌تواند با دست خط خودتان بنویسد!

تماشا کنید: این نرم افزار کامپیوتری می‌تواند با دست خط خودتان بنویسد!

همانطور که می‌دانید دست خط یک مهارت است که یک حس شخصی و منحصر به فرد برای همه ما است، البته ممکن است که هر فرد سبک خاص خود را در نوشتن داشتن باشد و در کل دست خط‌ها باهم تفاوت دارند. از طرفی دیگر دست خط زیبا آرزوی هر کسی است که برخی به طور ذاتی و برخی با تمرین و تکرار آن را به دست می‌آورند. یه تازگی نرم افزاری طراحی شده که می‌تواند با دست خط خودتان بنویسد. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

در حال حاضر دانش برنامه نویسی به حدی در پیشرفت تکنولوژی بشریت نقش داشته که با آن می‌توان جنگی را به پا کرد. خواندن و تکرار یک دست خط بد با ظاهری نامرتب بسیار سخت است، اما این عمل برای کامپیوتر تقریبا غیرممکن نیست. به تازگی یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه UCL لندن به ساخت نرم افزاری برای خواندن، آنالیز و تکرار دست خط انسان نزدیک شده‌اند. این الگوریتم سفارشی قادر به شناسایی و تشخیص دست خط شما است و پس از آن می‌تواند دست خط شما را تکرار کند و یا حتی اگر قصد اضافه کردن واژه‌ای را به نوشته خود دارید می‌توانید از این نرم افزار استفاده کنید.

برای ضبط و تکرار دست خط ابتدا باید جملاتی را نوشت که تقریبا یک پاراگراف برای این کار کافی است، پس از آن نرم افزار فوق علامت‌ها و نشانه‌ها با سبک نوشتن را به سادگی شناسایی می‌کند. خط شما پس از اسکن به یک خط اسکلتی برای کامپیوتر تبدیل می‌شود که شامل تمامی جزئیات خواهد بود. بعد از شناسایی کامل خط نوبت به اجرای دوباره است، نرم افزار به صورت آزمایشی یک بار خط اسکن شده را می‌نویسد و اگر با خط شما تطبیق داشت می‌توانید، می‌توانید واژه‌های دیگر را به آن اضافه کنید.

نتایج به دست آمده به عنوان یک طرح آزمایشی بسیار باور نکردنی است، تیم تحقیقاتی با انجام این آزمایش توانستند که یک نامه را با خط انسان توسط یک نرم افزار کامپیوتری بنویسند. دکتر Oisin Mac Aodha که عضو تیم تحقیقاتی این دانشکده است اعلام کرد که انتخاب فونت برای تشخیص خط انسان بسیار سخت بود و در این الگوریتم در ترکیب چندین نوع فونت استفاده شده است. به هر حال این دستگاه می‌تواند استفاده بسیاری در زمینه‌های تجاری داشته باشد.

اکنون سوال اینجا است که آیا از این نرم افزار استفاده‌های سودجویانه می‌شود یاخیر؟ این احتمال وجود دارد که از این نرم افزار برای امضا و تنظیم اسناد استفاده کرد، اما خوب به یاد داشته باشید که مجریان قانون همه چیز را حل می‌کنند در دادگاه خط انسان از کامپیوتر به سادگی قابل تشخیص است.

1395-05-27

دیدگاهتان را بنویسید