بازی Cyberpunk ۲۰۷۷؛ عالی، اما شاهکار به هیچ عنوان!

برترین‌ها: سرانجام نمرات سایبرپانک ۲۰۷۷ منتشر شد و این بازی از بین ۲۱ نقد به میانگین ۹۰ برسد. منتقد‌ها از محیط زیبا و گیم‌پلی بازی راضی هستند، اما مدت کوتاه بخش اصلی داستان و باگ‌های متعدد آن‌ها را کمی ناراحت کرده است.

سایت گیم اسپات که نمره متوسط ۷ از ۱۰ را به این بازی داده در نقد خود به این نکته اشاره کرده که سایبرپانک ۲۰۷۷ خالی از عمق کافی است و ماموریت‌های اصلی آن در بسیاری از موارد جذاب نیستند، در عوض ماموریت‌های فرعی بازی باعث می‌شوند تا بیشتر با المان‌های نقش آفرینی بازی ارتباط برقرار کنیم.

بازی Cyberpunk ۲۰۷۷؛ عالی، اما شاهکار به هیچ عنوان!

بازی Cyberpunk ۲۰۷۷ در یک ابر شهر واقع در ایالات کارولینای شمالی دنبال می‌شود که توسط کمپانی‌های بزرگ اداره می‌شود، اما قوانین حکومتی هم هنوز به طرز ضعیف‌تری بر مردم واقع است. اختلاف طبقاتی کاری کرده تا مردم شهر در قسمت‌های مختلف جا بگیرند که هرکدام ویژگی‌ها و فرهنگ خاص خودشان رادارند. بخشی از شهر با برج‌های چند صد طبقه پرشده که مردمانی ثروتمند با کت‌وشلوار‌های شیک و ماشین‌های گران‌قیمت در آن‌ها زندگی می‌کنند. اما تمامی قسمت‌های شهر به این شکل نیست و انواع گروه‌های تبه‌کاران در قسمت‌های مختلف دیده می‌شوند که هرکدام با دیگری در جنگ و جدال عجیبی هستند. قشر فقیر زیادی در شهر زندگی می‌کنند که باعث افزایش میزان خشونت و تهدید‌های جدی از سوی گروه‌های خلاف‌کار شده است. اما شما از کجا وارد می‌شوید؟

دانلود بازی Cyberpunk ۲۰۷۷Cyberpunk ۲۰۷۷ در مورد شخصیتی به نام V است که شما جنسیت، قیافه و ویژگی‌های شخصیتی او را تعیین خواهید کرد. تقریباً تمامی بخش‌های بدن شخصیت اصلی قابل‌تغییر است و از این لحاظ، یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی به‌حساب می‌آید. پس از ورود به بازی می‌توانید خط داستانی خود را تعیین کنید. اگر به زندگی در کلاس الیت و ثروتمندان علاقه دارید، همان را انتخاب کنید و داستانی مرتبط با زندگی این افراد را تجربه کنید. یادتان باشد که هر طبقه و گروهی که انتخاب می‌کنید، دارای توانایی‌های خاصی هستند که به درد شما می‌خورند. برای نمونه اگر شخصیت خود را مطابق گروه‌های خیابانی پایه‌گذاری کنید، هنگام مبارزه در خیابان و دفاع در مقابل خلاف‌کاران، شانس بیشتری خواهید داشت. از دزدی ماشین‌های مختلف تا رقابت‌های لیپ سینک را در این بازی خواهید چشید و گسترده‌ترین بازی عمرتان را تجربه خواهید کرد.

جلوه‌های بصری بازی باظرافت و دقت خاصی طراحی‌شده‌اند و شهر Night City، با انواع رنگ‌های زیبا تزئین شده است. تنوع زیادی در زمینه وسایل نقلیه وجود دارد و مهم نیست دنبال موتورسیکلت باشید یا اتومبیل‌های آف رود و کلاسیک، تمامی این خودرو‌ها در بازی یافت می‌شوند. استفاده از سیستم کارما باعث شده تا جواب اشتباهات و تصمیمات خود را به‌صورت خودکار بگیرید و برای نمونه در ترافیک شدیدی با یک خودرو تصادف می‌کنید و فرار می‌کنید. فردا که به بانک می‌روید، می‌بینید همان راننده، کارمند بانک است و مچ شمارا می‌گیرد. حضور افراد مشهوری مانند کیانو ریوز، جلوه ویژه‌ای به بازی بخشیده و باعث شده تا Cyberpunk ۲۰۷۷ یکی از مهم‌ترین بازی‌های دهه اخیر لقب گیرد. وقت آن است که زیاده‌گویی را کنار بگذاریم و مستقیماً وارد قسمت دانلود بازی شویم.

سایت VG۲۴۷ که نمره کامل را برای Cyberpunk ۲۰۷۷ در نظر گرفته اعتقاد دارد که بازی نواقص زیادی دارد، اما داستان و مکانیک‌های جذاب گیم‌پلی باعث می‌شوند تا بتوانیم یک تجربه لذت‌بخش‌تر، حتی بیشتر از آن‌چه که منتقد این سایت انتظار داشته را تجربه کنیم.

بازی Cyberpunk ۲۰۷۷؛ عالی، اما شاهکار به هیچ عنوان!

سایت IGN نمره ۹۰ از ۱۰۰ را برای بازی در نظر گرفته و منتقد آن اعتقاد دارد سایبرپانک چه به خاطر داستان خیلی سرگرم‌کننده و چه به خاطر تاثیر زیاد شما در دنیای بازی و نحوه پیش بردن مراحل یک اثر قابل احترام است، اما به خاطر کوتاه بودن مدت زمان گیم‌پلی نمی‌تواند تمام مکانیک‌های خود را به طور کامل معرفی کند و انتخاب‌های گیمر در اندینگ بازی هم چندان تاثیرگذار نخواهد بود.

طبق تجربه‌ای که منتقد گیم‌اینفورمر از این بازی داشته، جانی سیلورهند با بازی کیانو ریوز یک شریک عالی برای بازدید شما از نایت سیتی است و مکانیک‌های گیم‌پلی و داستان بازی هم می‌تواند شما را حسابی سرگرم کند، اما طبق نقد این سایت، داستان بازی برخلاف سری ویچر مهم‌ترین نکته مثبت در مورد سایبرپانک ۲۰۷۷ نیست و به همین خاطر هم نمره بازی از نظر گیم اینفورمر، ۹ از ۱۰ است.

بازی Cyberpunk ۲۰۷۷؛ عالی، اما شاهکار به هیچ عنوان!

در ادامه تعدادی از نمرات این بازی را مشاهده می‌کنیم:

Gamespew ۱۰/۱۰

The Gamer ۵/۵

VGC ۵/۵

VG۲۴۷، ۵/۵

GamesRadar+ ۵/۵

Windows Central ۵/۵

Areajugones ۹.۵/۱۰

MGG ۹.۴/۱۰

Vandal ۹.۳/۱۰

Eurogamer ۹/۱۰

Game Informer ۹/۱۰

IGN ۹/۱۰

بازی Cyberpunk ۲۰۷۷؛ عالی، اما شاهکار به هیچ عنوان!

آن‌طور که در نقد‌های این بازی آمده، سایبرپانک ۲۰۷۷ توانسته با ارائه گیم‌پلی جذاب و محیطی دیدنی که گرافیک بالای بازی آن را زیباتر هم می‌کند، به یکی از بهترین بازی‌های امسال تبدیل شود، البته مدت زمان ۲۰ – ۲۵ ساعته‌ای که برای به اتمام رساندن گیم‌پلی بازی به آن نیاز دارید، نمی‌تواند قصه‌ای که سی دی پراجکت قصد داشت آن را تعریف کند را به طور کامل به دست مخاطب برساند و باگ‌های موجود در گیم‌پلی و عمق کم داستان بازی باعث شده تا سایبرپانک ۲۰۷۷ به جای یک شاهکار، تنها یک بازی خیلی خوب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید