با گجت پوشیدنی Flow، میزان آلودگی هوا را بسنجید

آلودگی هوا

با گجت پوشیدنی Flow، میزان آلودگی هوا را بسنجید

امروزه انتشار گازهای گلخانه‌ای به یکی از اصلی‌ترین معضلات دنیا تبدیل شده و ما هر روز مقدار بسیار زیادی از گازهای مضر را تولید می‌کنیم. آلودگی هوا در شهرها تاثیر شدیدی بر روی سلامتی افراد می‌گذارد و به همین دلیل محققین به فکر ساخت دستگاهی افتاده‌اند که می‌تواند کاربر را از شدت آلودگی و میزان گرد و غبار و گازهای مضر در هوا مطلع کند.

Flow نام یک گجت هوشمند با بند چرمی است که کاربر می‌تواند آن را از کیف و یا لباس خود آویزان کند. این فناوری، میزان گرد و غبار، دود اگزوز ماشین‌ها، گازهای مضر و مواد شیمیایی موجود در هوا را اندازه‌گیری کرده و به نمایش می‌گذارد. شرکت Plum Labs این گجت پوشیدنی کوچک را به همراه اپلیکیشن مخصوص تلفن همراه آن، در نمایشگاه CES 2017 معرفی کرد.

آلودگی هوا

چراغ‌های LED رنگی بر روی گجت Flow، شدت آلودگی هوا را نشان می‌دهند

گجت هوشمند Flow دارای یک دکمه‌ی لمسی در جلو و 12 چراغ LED رنگی  است که رنگ‌های مختلف آن، کیفیت هوا را در اطراف شما نمایش می‌دهد. در صورتی که دکمه را برای بار دوم فشار دهید، این دستگاه وضعیتی از آلودگی هوا در کل روز را به شما نشان خواهد داد.

حسگرهای 360 درجه‌ی این دستگاه، ذرات موجود در هوا مانند اکسیدهای نیتروژن، اوزن و ترکیبات طبیعی معمول را می‌سنجد و دما و رطوبت را اندازه‌گیری می‌کند. گجت پوشیدنی Flow به اپلیکیشن مخصوص موبایلی خود متصل می‌شود و گزارش‌های مفصلی را از شدت آلودگی هوا برای کاربران فراهم می‌کند.

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه لوازم جانبی موبایل در ایران ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

1395-10-16

دیدگاهتان را بنویسید