بدنه آیفون 8 از فولاد ضد زنگ ساخته خواهد شد

بدنه آیفون 8 از فولاد ضد زنگ ساخته خواهد شد

بدنه آیفون 8 از فولاد ضد زنگ ساخته خواهد شد

در ماه سپتامبر و در روزهای رونمایی از سری ۷ آیفون های اپل، مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) پیش‌بینی کرده بود که اپل آیفون 8 (iPhone 8) خود را با بدنه‌ای از فولاد ضد زنگ تولید خواهد کرد. حالا این فرضیه بار دیگر توسط گزارش‌‌هایی که اخیرا منتشر شده است، بیشتر تایید شده تا احتمال عملی شدن آن بالاتر برود.

طبق گزارشی که لحظاتی پیش توسط خبرگزاری تایوانی Digitimes منتشر شده است، اپل برای این منظور به سراغ یک برند آمریکایی رفته است. گویا مدیران برند کوپرتینویی طی قراردادی که با کمپانی Jabil امضا خواهند کرد، مسئولیت تولید فریم‌های ساخته شده از استیل ضد زنگ برای آیفون 8 را به آنها خواهند سپرد. البته این اولین باری نیست که اپل به سراغ چنین بدنه‌ای می‌رود و پیشتر در آیفون ۴ اس نیز شاهد این بودیم که اپل از استیل ضد زنگ برای ساخت بدنه‌ی اسمارت فون های سری آیفون خود استفاده کرده بود؛ البته پروسه‌ی ساخت آن محصول با آن چیزی که در هشتمین سری از آیفون اتفاق خواهد افتاد، کاملا متفاوت بود.

در سری آیفون های ۴ اس، روند ساخت بدنه از طریق یک دستگاه سی ان سی دنبال شده بود. این در واقع بدان معنی است که یک دستگاه الکترونیکی که توسط کامپیوتر کنترل میشده است، قالب‌های ‌هم‌اندازه برای تولید آیفون ۴ اس را از یک ورقه‌ی فولادی بسیار بزرگ، برش می‌داده و جدا می‌کرده است. مرحله‌ی بعد از این کار نیز به ذوب کردن فولاد، ریختن آن داخل قالب‌های مخصوص و سپس خنک شدن و شکل گرفتن بدنه‌ی نهایی آیفون ۴ اس اختصاص داده می‌شده است.

آیفون 8 و آیفون ۴ اس؛ دوقلوهایی با چند سال اختلاف!

اپل این روند را در آیفون 8 نیز با تفاوت‌های مختلفی از نظر فنی و طراحی دنبال خواهد کرد تا محصولی ظریف‌تر با بدنه‌ای مقاوم‌تر را شاهد باشیم. همچنین احتمال می‌رود که این فریم فولادی، در دو لایه از شیشه به صورت ساندویچی قرار بگیرد تا سطح بدنه‌ی پرچمدار جدید این برند آمریکایی در برابر خط و خش‌های جزئی نیز مقاومت بالاتری پیدا کند.

گفتنی است که استفاده از فولا در روند تولید اسمارت فون‌های جدید اپل، هزینه‌ی بالاتری از به‌کارگیری‌ آلومینیوم در ساخت آنها خواهد داشت و این ممکن است که باعث افزایش قیمت آیفون‌های سری هشت نیز بشود. هرچند که حس در دست گرفتن یک بدنه‌ی فولادی با لایه‌های ترکیبی شیشه‌ای نیز طرفداران خاص خودش را دارد و حس در دست گرفتن یک محصول پیشرفته‌تر را به کار خواهد داد.

1395-10-21

دیدگاهتان را بنویسید