برخورد یک سیارک به زمین در ماه فوریه؛ شایعه یا واقعیت؟

برخورد یک سیارک به زمین در ماه فوریه؛ شایعه یا واقعیت؟

سازمان فضایی ناسا در سال 2016 یک شی را شناسایی کرد که در فضا با سرعت زیاد به کره زمین نزدیک می‌شد. ناسا معتقد است که این شی یک دنباله‌ دار یا یک سیارک است و از فاصله‌ی نزدیک به 51 میلیون کیلومتری زمین و بدون برخورد با آن عبور خواهد کرد. با این حال برخی از دانشمندان و به خصوص طرفداران نظریه توطئه ادعا می‌کنند که ناسا در حال پنهان کردن حقیقت است و این سیارک با زمین برخورد می‌کند. آن‌ها بر این باورند که برخورد یک سیارک به زمین در ماه فوریه منجر به نابودی بشریت خواهد شد.

برخی از دانشمندان با رد محاسبات و پیش‌فرض‌های ناسا، ادعا می‌کنند که این سیارک یا شهاب سنگ در روز 16 فوریه به زمین برخورد کرده و یک سونامی عظیم را به وجود می‌آورد. این شی ناشناخته با نام 2016WF9 شناخته می‌شود و سازمان های فضایی جهان به دقت آن را رصد می‌کنند. این سیارک از سال گذشته در مدار سیاره مریخ در حال گردش بود و اکنون از این مدار جدا شده و به احتمال زیاد به زودی وارد مدار زمین خواهد شد.

برخورد یک سیارک به زمین

یک ستاره شناس مطرح روسی به نام دمیر زاخاروویچ در این باره اظهار کرد:

این شهاب سنگ یا سیارک به طور مستقیم به سمت کره زمین حرکت می‌کند و محاسبات و پیش‌بینی‌های ناسا در مورد عبور آن از کنار زمین صحت ندارد. در روزهای آینده، محاسبات و بررسی‌های کامل‌تری در این مورد انجام می‌شود و سپس به طور دقیق مشخص خواهد شد که آیا این شی مرموز از کنار زمین عبور می‌کند یا به آن برخورد خواهد کرد؟

عواقب احتمالی برخورد یک سیارک به زمین

وی در ادامه عنوان کرد که این سنگ فضایی حدود 2.2 کیلومتر مربع مساحت دارد و در صورت برخورد آن با زمین، یک فاجعه به بار خواهد آمد که جوشیدن آب دریاها، ایجاد سونامی و انفجار سلاح‌ های اتمی از جمله عواقب احتمالی آن است. البته ناسا تمامی این شایعات را رد کرده و معتقد است که تاکنون هیچ موردی مبنی بر برخورد یک سیارک به زمین مشاهده نشده است.

1395-11-15

دیدگاهتان را بنویسید