جزئیاتی از بالگرد آینده ارتش روسیه به صورت تصادفی لو رفت

بالگرد آینده ارتش روسیه

جزئیاتی از بالگرد آینده ارتش روسیه به صورت تصادفی لو رفت

دفتر طراحی کاموف روسیه به شکلی اتفاقی باعث لو رفتن جزئیاتی از طرحی که ممکن است به بالگرد آینده ارتش روسیه تبدیل شود شده است.

در روزهای اخیر عکس‌هایی از طرح‌های شماتیک یک بالگرد در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد که ظاهرا متعلق به کمپانی معروف کاموف روسیه است. عکس‌های این طرح که مربوط به بالگردی پر سرعت است، در جلسه‌ای گرفته شده است که در جریان آن سرگی میخیف طراح ارشد کاموف در حال ارائه این طرح به گروهی از افراد ناشناس بوده است. این عکس‌ها ظاهرا به صورت “تصادفی” سر از شبکه‌های اجتماعی درآورده است.

بالگرد آینده ارتش روسیه

این بالگرد جدید دارای دو بال ثابت با طراحی دلتا، کانارد، روتور با پروانه‌های هم‌محور، کابین با آرایش کنار هم خلبانان و پیشران‌های شتاب دهنده در قسمت انتهایی (مشابه پیشران‌های به کار رفته در بالگرد‌های S-97 Raider سیکورسکی و V-280 Valor بل) است.

بالگرد آینده ارتش روسیه

بر اساس گزارش‌های موجود از جلسه مذکور، سرگی میخیف معتقد است که تکنولوژی‌های جدید باعث افزایش سرعت و برد بالگرد شده و مصرف سوخت را نیز به میزان زیادی کاهش خواهد داد. انتظار می‌رود که این بالگرد توانایی رسیدن به سرعت بیش از 700 کیلومتر را داشته باشد که 3 برابر سرعت بالگردهای عادی است.

بالگرد آینده ارتش روسیه

در این طرح که ممکن است بالگرد آینده ارتش روسیه باشد، تکنولوژی‌های پنهانکاری نیز در نظر گرفته شده‌اند. این بالگرد به سامانه‌های کاهش اثرات حرارتی فروسرخ مجهز خواهد شد و دارای طراحی بدنه رادارگریز و جایگاه داخلی حمل تسلیحات برای افزایش هر چه بیشتر پنهانکاری خواهد بود.

بالگرد آینده ارتش روسیه

ارتش آمریکا مدت‌هاست که در زمینه بالگردهای پر سرعت سرمایه گذاری کرده است و پیمانکاران نظامی مختلفی مثل بل و سیکورسکی در حال آزمایش بالگردهای پرسرعت خود هستند. به همین دلیل آمریکا در حال حاضر در این زمینه از روسیه بسیار جلوتر است، اما این طرح در صورت مورد توجه قرار گرفتن از طرف ارتش فدراسیون روسیه این کشور را به رقابت تولید بالگردهای پرسرعت وارد کند.

1397-08-11

دیدگاهتان را بنویسید