خرابی دوربین گلکسی اس 7 سامسونگ؛ لنز بدون ضربه می‌شکند!

خرابی دوربین گلکسی اس 7

خرابی دوربین گلکسی اس 7 سامسونگ؛ لنز بدون ضربه می‌شکند!

تعداد قابل توجهی از خریداران گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ (Samsung Galaxy S7) گزارشاتی را مبنی بر شکستگی لنز دوربین این دستگاه‌ها، بدون خوردن هرگونه ضربه‌ای منتشر کرده‌اند و جالب اینجاست که سامسونگ نیز تاکنون از گارانتی کردن لنزهای دوربین موبایل پرچمدار خود، طفره رفته است. همانطور که مشخص است، هیچکس دلیل خرابی دوربین گلکسی اس 7 را نمی‌داند، تا اینک یک شرکت حقوقی این موضوع را بررسی کند.

روز گذشته بود که گزارش خرابی دوربین گلکسی اس 7 توسط یک کاربر منتشر شد، اما وقتی در گوگل چنین موضوعی را جستجو کردیم، از ماه مارس گذشته که این گوشی روانه بازار شد تا به حال گزارش‌های متعدد مشابهی را یافتیم. جالب اینجاست که موضوع شکستگی لنز Galaxy S7 ، حتی در تالارهای گفتگوی کاربران سامسونگ نیز به کرات دیده می‌شود. با این حال، نتیجه‌ی تمام این‌ها مشابه بوده است. سامسونگ اصرار دارد که لنزها تنها در صورتی که تحت فشار باشند می‌شکنند و به همین خاطر گارانتی شامل شکستگی آن‌ها نشده و برای حل آن باید 70 دلار بپردازید.

کلر روهرباج (Keller Rohrbach) از یک شرکت حقوقی مستقر در سیاتل در روز سه شنبه اعلام کرد که شکایت‌های زیادی از سوی کاربران گلکسی اس 7، اس 7 اج و اس 7 اکتیو از سراسر جهان جمع آوری شده است، اما آن‌ها پس از مدت کوتاهی از شکایت خود دست کشیدند. در یک بیانیه خواسته شده است که کاربران با این شرکت ارتباط برقرار کرده و بحث دعاوی حقوقی خود را مطرح کنند. متاسفانه در این بین مشکلی که وجود دارد، جایگاه خوب سامسونگ و قدرت زیاد این شرکت کره‌ای در جهان است که باعث انصراف کاربران از شکایت می‌شود. بدتر از آن، جالب است بدانید که حتی بسیاری از این لنزها، پس از تعمیر باز هم شکسته‌اند. اما چیز عجیبی است که همچنان پاسخ روشنی در این مورد وجود ندارد.

خرابی دوربین گلکسی اس 7

آیا جای کم لنز میتواند باعث خرابی دوربین گلکسی اس 7 سامسونگ باشد؟

یک توضیح احتمالی می‌تواند نوعی تنش خارجی بر روی شیشه لنز دوربین این گوشی باشد؛ هرچند این شیشه بایستی به قدری مقاوم باشد که تنها با اصابت گلوله تفنگ بشکند! جالب اینجاست بسیاری از کاربران عنوان کرده‌اند که حتی با وجود داشتن یک محافظ، لنز دوربین گلکسی اس 7 سامسونگ آن‌ها شکسته است (مطابق تصویر این خبر). در این مورد می‌توانیم جای کم قرار گیری لنز را نیز مقصر بدانیم، چرا که فشار اضافی که بر روی شاسی وارد می‌شود، به خودی خود می‌تواند موجب خرابی دوربین گلکسی اس 7 شود. از آنجایی که ما اطلاعات خیلی زیادی را از این قضیه نداریم، گفتنیست که تمامی این موارد تنها حدس و گمان است و تنها خود سامسونگ می‌تواند پاسخ روشنی به این قضیه بدهد.

1395-10-09

دیدگاهتان را بنویسید