دارایی 8 مرد ثروتمند دنیا برابر با درآمد نصف مردم جهان است

8 مرد ثروتمند دنیا

دارایی 8 مرد ثروتمند دنیا برابر با درآمد نصف مردم جهان است

موسسه‌ی آکسفام (Oxfam) آماری را منتشر کرد که نشان‌دهنده‌ی شکاف درآمدی و نابرابری مالی در سطح جهان است. این موضوع در سال‌های اخیر به شکل معناداری افزایش پیدا کرده و در حال حاضر، دارایی 8 مرد ثروتمند دنیا به اندازه‌ی درآمد نصف مردم جهان است. از جمله‌ی این 8 نفر می‌توان به مارک زاکربرگ، جف بزوس، بیل گیتس و آمانسیو اورتگا اشاره کرد.

موسسه‌ی آکسفام (Oxfam) گزارشی را در حوزه‌ی مبارزه با فقر و گرسنگی در سراسر جهان منتشر کرد. این گزارش، اختلاف تکان‌دهنده‌ی میزان درآمد در سطح جهان را نشان می‌دهد که در سال 2016 میلادی به بیشترین اندازه‌ی خود در طول تاریخ رسیده است. بر اساس گزارش مذکور، دارایی 8 مرد ثروتمند جهان با درآمد نصف مردم جهان برابری می‌کند که این امر به معنای نابرابری تکان‌دهنده در سطح جهان است.

گزارش موسسه‌ی آکسفام در نشست پیش روی مجمع اقتصاد جهانی در داووس (Davos) سوئیس منتشر شد. به عقیده‌ی کارشناسان، حجم عظیمی از ثروت جهان فقط در اختیار تعداد محدودی از افراد است؛ در حالی که از هر ده نفر در دنیا، یک نفر دارای درآمد کمتر از 2 دلار در روز است.

مجموع دارایی 8 مرد ثروتمند دنیا بیش از 340 میلیارد دلار است

همچنین در این گزارش، نام 8 مرد ثروتمند دنیا آمده که بر اساس آن دارایی تنها 3 نفر از ثروتمندترین افراد جهان یعنی بیل گیتس (رئیس شرکت مایکروسافت)، مارک زاکربرگ (بنیان‌گذار فیسبوک) و جف بزوس (موسس آمازون) به اندازه‌ی 3 میلیارد  و 600 میلیون نفر از مردم جهان است. آمانسیو اورتگا (Amancio Ortega)، وارن بافت (Warren Buffett)، کارلوس اسلیم هلو (Carlos Slim Helu)، لاری الیسون (Larry Ellison) و مایکل بلومبرگ (Michael Bloomberg) دیگر افراد حاضر در فهرست 8 مرد ثروتمند دنیا هستند که در مجموع، دارایی این 8 نفر بیش از 340 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده که نابرابری درآمدی در سطح جهان در بین سال‌های 1988 تا 2011 میلادی به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده و در حال حاضر درآمد 10 درصد از مردم جهان، تنها 65 دلار در سال است.

1395-11-01

دیدگاهتان را بنویسید