دستیار صوتی نوکیا با نام Viki در حال توسعه است

دستیار صوتی نوکیا با نام Viki در حال توسعه است

در حال حاضر اپل با سیری، گوگل با گوگل اسیستنت، مایکروسافت با کورتانا و آمازون با الکسا، بر بازار دستیاران صوتی دارای هوش مصنوعی حکومت می‌کنند. اما گویا بازیگران این صحنه قرار است تغییر کنند و بعد از خبر اضافه شدن دستیار صوتی سامسونگ با نام Bixby، حالا نوبت به دستیار صوتی نوکیا رسیده است که قد علم کند.

کمپانی نوکیا طی سال‌های اخیر و در زمانی که تحت مالکیت مایکروسافت قرار داشت، تقریبا به یک نام فراموش‌شده برای کاربران جوان‌تر دنیای موبایل تبدیل شد. اما به نظر میرسد که این غول فنلاندی بار دیگر دست به کار شده و بعد از رونمایی از اسمارت فون نوکیا ۶ که به اندروید نوقا مجهز است، حالا آنها به دنبال این هستند که در بازار دستیاران صوتی هوشمند نیز خودی نشان بدهند.

به تازگی نوکیا نامی تجاری تحت عنوان Viki را به ثبت رسانده است که با توجه به توضیحات درج شده در اسناد آن، به نظر می‌رسد که Viki نام یک دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی باشد. “نرم افزاری برای ساخت و زیر نظر گرفتن دستیارانی برای دسترسی دیجیتال به موبایل و وب که مبتنی بر دانش کار کرده و تمام منابع اطلاعاتی را در یک رابط کاربری مبتنی بر گفتگوی متنی و صوتی ترکیب می‌کند.” این توضیحاتی است که برای این نام تجاری به ثبت رسیده است.

دستیار صوتی نوکیا را بر روی چه گوشی هوشمندی خواهیم دید؟

البته در این مرحله همه چیز تنها گمانه‌زنی‌هایی هستند که ممکن است هیچ ارتباطی به این نام تجاری نداشته باشند، اما احتمال بسیار بالایی وجود دارد که Viki، نام دستیار صوتی نوکیا باشد که بر پایه‌ی هوش مصنوعی توسعه یافته و قرار است که کاربران را برای خرید اسمارت فون‌های بعدی این برند فنلاندی ترغیب کند.

در حال حاضر هیچ تاریخی برای عرضه‌ی این محصول نرم افزاری اعلام نشده است، اما رونمایی از آن به همراه پرچمدار احتمالی نوکیا در کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC 2017) که در بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود، کاملا منطقی به نظر می‌رسد. HMD که در حال حاضر مالکیت اسمارت فون‌های برند نوکیا را در اختیار گرفته است، چندی پیش از نوکیا ۶ رونمایی به عمل آورد، اما در مقایسه با دیگر پرچمداران اندرویدی، مطمئنا این محصول نمی‌تواند به عنوان پرچمدار کمپانی قدرتمندی همچون نوکیا در بازار حضور داشته باشد. به علاوه این که علیرغم مشخصات سخت افزاری و امکانات مناسب، صحبتی هم از دستیار صوتی نوکیا بر روی آن گوشی به میان نیامد و همین موضوع احتمال رونمایی از یک پرچمدار جدید در MWC 2017 را افزایش می‌دهد.

1395-10-20

دیدگاهتان را بنویسید