سه خودروی الکتریکی آئودی تا سال 2020 عرضه خواهند شد

خودروی الکتریکی آئودی

سه خودروی الکتریکی آئودی تا سال 2020 عرضه خواهند شد

از قبل صحبت‌هایی شنیده می‌شد که کمپانی Audi قصد دارد تا از سال 2018 هرسال، یک خودروی الکتریکی روانه بازار کند. روپرت استادلر مدیر عامل این کمپانی تائید کرد که تا سال 2020 سه خودروی الکتریکی آئودی وارد بازارهای جهانی خواهد شد. کمپانی آئودی به آینده‌ی ماشین‌های الکتریکی خود بسیار امیدوار بوده و انتظار دارد که تا سال 2025 یک‌چهارم از فروش محصولات خود را از طریق عرضه‌ی خودروهای الکتریکی به دست آورد.

این تلاش آئودی برای ساخت خودروهای برقی از تغییر استراتژی گسترده‌ای که در شرکت مادر فولکس واگن اتفاق افتاده، ناشی می‌شود. پس از رسوایی اخیری که درباره‌ی ماشین‌های دیزل کمپانی Volkswagen به وقوع پیوست، این شرکت متحمل میلیاردها دلار خسارت شد و به شهرت او در سراسر جهان نیز آسیب وارد شد.

سه خودروی الکتریکی آئودی تا سال 2020 وارد بازار‌های جهانی خواهند شد

آئودی اکنون قصد دارد تا از سال 2018 هر ساله با عرضه یک ماشین الکتریکی اعتبار کمپانی مادر را برگرداند. مدیر عامل آئودی تاکید کرد که ارائه خودروی الکتریکی آئودی شامل یک وسیله نقلیه کوچک در بخش A خواهد بود.

در برنامه‌های آینده‌ی کمپانی آئودی، ساخت یک ماشین خودران نیز دیده می‌شود. این کمپانی قصد دارد تا با عرضه یک شرعت تابعه به ‌نام SDS، اولین ماشین خودران خود را تولید کند. مدیر‌عامل شرکت روپرت استدلر در این‌باره می‌گوید: “ ماشین خودران آئودی، یک ماشین رباتیک خواهد بود که حتی به فرمان و پدال هم نیاز نخواهد داشت، ماشین خودران آئودی می‌تواند یک وسیله‌ی بسیار ایده‌آل برای ترافیک شهری باشد.”

این خودروساز آلمانی در همکاری با شرکای دیگر خود در یک سرمایه‌گذاری مشترک، تصمیم گرفته تا خودروهای خودران خود را به واقعیت تبدیل کرده و بخشی از زندگی مردم گرداند. یک چیز مسلم است آینده از آنِ خودروهای الکتریکی و خودران خواهد بود. زمین دیگر تحمل این همه آلودگی نخواهد داشت و این موضوع را صنعت خودروسازی جهان به‌خوبی می‌داند. خودروی الکتریکی آئودی در راه است، منتظر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید