سیکو تعداد محدودی از ساعت های سری استیو جابز را به فروش می‌رساند

سیکو تعداد محدودی از ساعت های سری استیو جابز را به فروش می‌رساند

سیکو تعداد محدودی از ساعت های سری استیو جابز را به فروش می‌رساند

کمپانی ساعت سازی سیکو (Seiko) در همکاری جدیدی که با خرده‌فروشی ژاپنی Nano Universe آغاز کرده است، قصد دارد تعداد محدودی از ساعت های سری Chariot خود را به فروش برساند. اما فروش مجدد ساعت هایی از سری قدیمی Chariot چه اهمیتی دارد؟ خب، نکته اینجاست که استیو جابز، موسس و مدیر عامل فقید اپل، در تصویر مشهوری که در سال ۱۹۸۴ و توسط نورمن سیف (Norman Seeff) از او تهیه شد، این ساعت با طراحی مینی‌مال و جذابش را بر روی مچ دست خود داشت؛ این همان تصویر مشهوری است که بعدها به عنوان تصویر روی جلد مجله‌ی تایم انتخاب شد.

این تصویر که در خانه‌ی استیو جابز در کالیفرنیا و در حالی که او یکی از اولین نسل‌های کامپیوتر مکینتاش را بر روی پای خود گذاشته، به ثبت رسیده‌ است، به جرات یکی از مشهورترین عکس‌هایی‌ست که از یکی از مدیران محبوب دنیای تکنولوژی منتشر شده است. ساعت اصلی که او در این تصویر بر روی دست خود بسته بود، در ماه فوریه‌ی سال گذشته و به مبلغ ۴۲ هزار و ۵۰۰ دلار به فروش رسید.

حالا مدیران سیکو تصمیم گرفته‌اند این ساعت خاطره‌انگیز و فوق‌العاده محبوب در میان علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی را مجددا تولید و در تعداد محدودی به فروش برسانند. طراحی اولیه که دارای بدنه‌ای ۳۳ میلی‌متری بود، به همراه یک نسخه‌‌ی جدید که دارای طراحی کمی بزرگتر ۳۷.۵ میلی‌متری خواهد بود، در این سری جدید به فروش خواهد رسید. قرار است ۱۹۸۲ واحد از این ساعت‌ها با صفحه‌ای سفید و ۳۰۰ واحد دیگر از آنها به رنگ سفید تولید شوند.

تاریخ عرضه‌ی ساعت های استیو جابز (سری Seiko Chariot)

سیکو تعداد محدودی از ساعت های سری استیو جابز را به فروش می‌رساند

اگر شما هم علاقه‌مند به خرید این ساعت‌های نوستالژیک هستید، باید مبلغ ۲۰ هزار ین (کمی کمتر از ۱۸۰ دلار) را براید خرید آن بپردازید. البته فروش این محصول تنها محدود به بازارهای ژاپنی خواهد بود و خریداران سایر کشورها، کار سختی برای تهیه‌ی آن خواهند داشت. ساعت‌های سری استیو جابز این کمپانی تحت عنوان Seiko Chariot تولید خواهند شد و فروش آنها قرار است از تاریخ ۱۰ مارس (۲۰ اسفند ماه) آغاز شود.

1395-12-07

دیدگاهتان را بنویسید