شوخی با گلکسی نوت 7 در هواپیما خلبان را به فرود اضطراری وادار کرد

گلکسی نوت 7 در هواپیما

شوخی با گلکسی نوت 7 در هواپیما خلبان را به فرود اضطراری وادار کرد

همان‌طور که می‌دانید به دلیل نقص در طراحی و مشکل باتری گلکسی نوت 7 (Galaxy Note 7) که منجر به انفجار این دستگاه‌ می‌شد، خط تولید آن متوقف و حمل آن در بسیاری از مکان‌‌های عمومی ممنوع شد. به عنوان نمونه، در تمامی خطوط پروازی ایالات متحده آمریکا به منظور حفظ سلامت مسافران و تضمین ایمنی پرواز، استفاده از این گوشی ممنوع شده و مسافران حق ندارند تا آن را به همراه خود داخل هواپیما ببرند. به نظر می‌رسد بردن گلکسی نوت 7 در هواپیما به نظر یک فرد شوخی جذابی رسیده و ایده تازه‌ای برای ترساندن مسافران محسوب شده است. نکته اصلی اینجاست که واقعا خبری از گوشی نبوده است!

شوخی بی‌مزه با گلکسی نوت 7 در هواپیما

یک فرد با این ایده که دیدن نام گلکسی نوت 7 در هواپیما به هر ترتیبی می‌تواند اضطراب‌آور باشد، تصمیم گرفت تا عنوان نقطه اتصال (هات اسپات) گوشی هوشمند خود را به Samsung Galaxy Note 7_1097 تغییر داده و به تماشای عکس‌العمل کاربران بنشیند. این شوخی بی‌مزه با نام گلکسی نوت 7 در هواپیما مشکل‌ساز شد و موجی از نگرانی را در دل مسافران در نیمه‌های پرواز به راه انداخت. یکی از مسافران اسکرین شاتی از نقاط اتصال موجود در همان لحظه در هواپیما تهیه کرده و آن را به همراه یک نوشته در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، مبنی بر پیداکردن یک نقطه اتصال با نام گلکسی نوت 7 در هواپیما به وسیله لپ تاپ منتشر کرد.

گلکسی نوت 7 در هواپیمابه محض اینکه خدمه از وجود یک دستگاه گلکسی نوت 7 در هواپیما با‌خبر شدند، جستجو برای پیدا کردن آن آغاز شد. طی پیامی خواسته شد تا مسافری که این گوشی را با خود حمل می‎‌کند هر چه زودتر ابراز وجود کند، اما خبری نشد. با توجه به یافت نشدن گوشی، خلبان پرواز تصمیم گرفت تا برای جستجو و خلاص‌شدن از دست این گلکسی نوت 7 در هواپیما ، یک فرود اضطراری داشته باشد. وقتی این بازی دیگر جذابیت خود را از دست داد، فرد متخلف رو به خدمه پرواز کرده و اعتراف کرد که در واقع خبری از یک گلکسی نوت 7 در هواپیما نیست و وی تنها نام نقطه اتصال گوشی هوشمند خود را به اسم گوشی ممنوعه تغییر داده است. خدمه پرواز با اعلام این خبر خیال مسافران را راحت کردند.

بر اساس گفته‌های بی‌بی‌سی هیچ عکس‌العمل و یا مجازات و تنبیهی در قبال فرد خاطی اتخاذ نشد. این حرکت نه تنها مسافران را به زحمت انداخته و آن‌ها را مضطرب کرد، بلکه وحشتی فراوان به دل خدمه پرواز به دلیل وجود یک دستگاه گلکسی نوت 7 در هواپیما انداخت. اکثریت این افراد شاهد ویدیوهایی از چگونگی آتش‌گرفتن این گوشی بوده و با در نظر گرفتن وخامت آن می‌دانستند که رخ‌دادن این اتفاق در میانه‌های پرواز هواپیما بدون شک دردسری بسیار بزرگ خواهد بود. نباید فراموش کرد تک تک این اتفاقات و شوخی‌ها، در واقع بازی با نام و اعتبار سامسونگ در دنیای گوشی‌های هوشمند خواهد بود.

1395-10-04

دیدگاهتان را بنویسید