شکایت ال جی از بلو به دنبال نقض قوانین مربوط به پتنت‌ها

شکایت ال جی از بلو

شکایت ال جی از بلو به دنبال نقض قوانین مربوط به پتنت‌ها

احتمالا بسیاری از شما خوانندگان گجت نیوز، شرکت آمریکایی بلو (Blu) که با تولید گوشی های اقتصادی و مقرون به صرفه میان کاربران آمریکایی محبوب شده است را می‌شناسید. اگرچه برخی معتقدند این شرکت مثل بسیاری از کمپانی‌های کوچک و بزرگ مشغول تولید تلفن های هوشمند و عرضه آنها در بازار کشورهای مختلف است، اما کره‌ای‌ها نظر دیگری داشته و آنها را ناقض حقوق خود می‌دانند. به دنبال همین موضوع حالا شاهد شکایت ال جی از بلو بابت نقض قوانین مربوط به پتنت‌ها هستیم.

علت اصلی شکایت ال جی از بلو ، نقض قوانین مربوط به تکنولوژی LTE است

به‌گفته مدیران ال جی، شرکت بلو در 5 مورد از پتنت‌های مرتبط با تکنولوژی “LTE”، حقوق این شرکت را نقض کرده است. علاوه بر این، ال جی با ارائه گزارشی به کمیسیون تجارت بین‌الملل (ITC) خواستار ممنوعیت فروش اسمارت فون های این شرکت در خاک آمریکا شده است. بنابر ادعای ال جی، سال گذشته این شرکت چهار اخطاریه برای مدیران بلو ارسال کرده بود که تمام آنها بدون پاسخ ماند. در حال حاضر گزارش این شرکت کره‌ای برای دادگاه ایالت دلاور (Delaware court) ارسال شده و انتظار می‌رود دادگاه مقدماتی برای رسیدگی به این پرونده تا نیمه اول سال آینده میلادی تشکیل شود.

این اولین باری نیست که فعالان حوزه تکنولوژی از بلو به خاطر نقض قوانین مربوط به پتنت‌ها شکایت می‌کنند؛ سال گذشته نیز بلک بری، کمپانی بلو را ناقض قوانین تعدادی از پتنت‌های مربوطه خواند. هرچند این دعوی حقوقی هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده و این احتمال وجود دارد که آمریکایی‌ها از نفوذ و فشار پولی خود برای پیش بردن اهداف‌شان استفاده کنند.

اگرچه نبرد پتنتی ال جی و بلو بر سر یک پروتکل ارتباطی با شکایت‌های قبلی تفاوت زیادی دارد، اما تا برگزاری دادگاه مقدماتی چاره‌ای جز انتظار نداریم.

1396-01-10

دیدگاهتان را بنویسید