شکل دهی فلزات طی فرآیندهای پیچیده و سخت آهنگری (ویدیو)

شکل دهی فلزات

تماشا کنید: شکل دهی فلزات طی فرآیندهای پیچیده و سخت آهنگری

احتمالا بسیاری از شما هم سازه‌ها و قطعات بزرگ فلزی را دیده باشید که در اشکال متنوع تولید می‌شوند. اما آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که این قطعات آهنی بزرگ به چه صورتی ساخته می‌شوند؟ اینجاست که روشی با نام آهنگری (Forging) مطرح و از انواع آن برای شکل دهی فلزات استفاده می‌شود. با گجت نیوز همراه باشید.

هرچند عموم مردم، آهنگری را روشی قدیمی می‌دانند که فردی با تجربه به کمک یک چکش، به جان یک تکه فلز می‌افتد! شاید در نگاه اول چنین تعریفی درست باشد، اما حالا علم پیشرفت کرده و سالانه افراد زیادی در رشته مرتبط با آن به ‌نام متالورژی (علم کار با فلزات) مشغول تحصیل هستند.

آهنگری انواع مختلفی دارد که از میان آنها می‌توان به آهنگری سرد، آهنگری چکشی، آهنگری پرسی، آهنگری غلطکی (Roll-Forging) و بیشتر اشاره کرد. اما مراحل کار در هر کدام از این روش‌ها چگونه است و آیا یک انسان توانایی انجام آن را دارد؟

برای پاسخ به این پرسش قصد داریم سفری به کارخانه آهنگری و شکل دهی فلزات Kihlberg Steel AB واقع در سوئیس (Switzerland) داشته باشیم. در ویدیویی که مشاهده خواهید کرد، از یک قطعه فلزی بسیار بزرگ طی فرایندهای مختلف و پیچیده آهنگری، قطعه‌ای صنعتی ساخته می‌شود که علاوه بر سختی کار، می‌تواند برای بسیاری از کاربران نیز جذاب و هیجان‌انگیز باشد. طی پروسه ساخت این قطعه نیز شامل استفاده از روش‌های مختلفی همچون آهنگری چکشی، آهنگری غلطکی و بیشتر هستیم.

شکل دهی فلزات طی فرایندهای آهنگری

1395-09-30

دیدگاهتان را بنویسید