شیائومی ردمی نوت 4 با پردازنده اسنپدراگون 625 در سه نسخه عرضه شد

شیائومی ردمی نوت 4

شیائومی ردمی نوت 4 با پردازنده اسنپدراگون 625 در سه نسخه عرضه شد

شیائومی ردمی نوت 4 (Xiaomi Redmi Note 4) چندی پیش در کشور هند در سه نسخه مختلف عرضه شد. نخستین نسخه دارای رم 2 گیگابایتی و فضای داخلی 32 گیگابایتی بوده و دارای قیمت 146 دلار است. نسخه بعدی به همین میزان حافظه داخلی بسنده کرده و تنها حافظه رم آن به 3 گیگابایت افزایش پیدا کرده است. بدیهیست نسخه دارای رم 3 گیگابایت گران قیمت‌تر بوده و به ازای مبلغ 161 دلار فروخته می‌شود. ردمی نوت 4 به همین نسخه‌ها ختم نشده و نسخه سوم در بخش حافظه، در حد و اندازه‌‌ پرچمداران گوشی های اندرویدی ظاهر شده است. بالاترین نسخه شیائومی ردمی نوت 4 به حافظه رم 4 و فضای داخلی 64 گیگابایتی مجهز شده و 190 دلار قیمت دارد.

در شیائومی ردمی نوت 4 شاهد یک بدنه آلومینیومی هستیم که از لبه‌های منحنی در طراحی خود بهره می‌برد. همجنین در بخش جلویی گوشی شاهد یک صفحه نمایش 5.5 اینجی با رزولوشن اچ دی (1920 در 1080) با پانل ال سی دی آی پی اس (IPS LCD) هستیم. در زیر قاب این گوشی نخستین چیزی که چشم نوازی می‌کند چیپست 14 نانومتری اسنپدراگون 625 (Snapdragon 625) آن است که اگرچه در مقایسه با چیپست اسنپدراگون 650 به کار رفته در شیائومی ردمی نوت 3 (Xiaomi Redmi Note 3) عملکرد پایین‌تری دارد، اما مزایای دیگری را به شیائومی ردمی نوت 4 آورده است. به عنوان نمونه، به لطف استفاده از باتری کمی بزرگتر در ردمی نوت 4 با ظرفیت 4100 میلی‌آمپرساعت و همچنین با توجه به مصرف پایین‌تر پردازنده، شاهد کاهش 25 درصدی مصرف باتری در مقایسه با ردمی نوت 3 هستیم. در نظر داشته باشید این مشخصات به نسخه جهانی شیائومی ردمی نوت 4 اشاره می‌کنند، چرا که نسخه عرضه شده در کشور چین از پردازنده مدیاتک هلیو ایکس 20 (MediaTek Helio X20) بهره می‌برد.

پردازنده شیائومی ردمی نوت 4 نسبت به مدل قبل عملکرد پایینتری دارد

دوربین پشتی دستگاه 13 مگاپیکسلی، دارای قابلیت‌های فوکوس خودکار و همچنین تشخیص چهره بوده و عکاسی سلفی نیز به وسیله یک سنسور 5 مگاپیکسلی فراهم می‌شود. پشتیبانی از دو سیمکارت به صورت همزمان در کنار پشتیبانی از voLTE (برقراری تماس صوتی بر بستر شبکه 4G) را باید از دیگر مزایای شیائومی ردمی نوت 4 دانست. این گوشی از تاریخ چهارم بهمن ماه در ساعت 12:00 ، از وب سایت Mi.com و Flipkart برای کاربران چینی در رنگ‌های طلایی، مشکی و خاکستری تیره قابل خرید خواهد بود.

1395-10-30

دیدگاهتان را بنویسید