شیب های پلکانی سفید و صورتی نیوزلند ؛ کشف نشانه‌هایی از هشتمین شگفتی جهان پس از 130 سال

شیب های پلکانی سفید و صورتی نیوزلند

شیب های پلکانی سفید و صورتی نیوزلند ؛ کشف نشانه‌هایی از هشتمین شگفتی طبیعی جهان پس از 130 سال

شیب های پلکانی سفید و صورتی نیوزلند که به عنوان هشتمین شگفتی طبیعی جهان شناخته می‌شود، در سال 1886 میلادی بر اثر فوران آتشفشان ناپدید شده بود اما حالا دوباره نشانه‌هایی از آن شناسایی شده است.

با گذشت بیش از یک قرن، اینک محققان با اطمینان زیادی از کشف دوباره شیب های پلکانی سفید و صورتی نیوزلند صحبت می‌کنند. پیش از این تصور می‌شد که این مکان طبیعی نابود شده است.  شیب های پلکانی سفید و صورتی نیوزلند ، یکی از عجیب‌ترین و دیدنی‌ترین ساختارها در کره زمین به شمار می‌رفت اما این مکان در سال 1886 میلادی بر اثر فوران آتشفشان ماونت تاراورا، در زیر انبوعی از ماگمای مذاب، ناپدید شد و دیگر اثری از آن نبود.

شیب های پلکانی سفید و صورتی نیوزلند

حالا محققان پس از 130 سال، از کشف دوباره این شیب های پلکانی خبر می‌دهند و مدعی شده‌اند که آن را در زیر لایه‌هایی از خاکستر و لجن شناسایی کرده‌اند. این مکان، روزگاری به عنوان دنیایی جذاب از طبیعت بکر شناخته می‌شد. دانشمندان، این پدیده را بزرگ‌ترین رسوبات سیلیکاتی موجود در دنیا به شمار می‌آورند و اکنون این احتمال داده می‌شود که بخشی از آن در زیر خاکسترهای ناشی از فوران آتشفشان ماونت تاراورا، سالم باقی مانده باشد.

شیب های پلکانی سفید و صورتی نیوزلند

علت رنگ عجیب شیب های پلکانی سفید و صورتی نیوزلند

یکی از نکات جالب توجه این شیب های پلکانی، رنگ صورتی آن است. تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که وجود نوعی باکتری رنگی موسوم به Thermus Ruber عامل اصلی صورتی شدن این ساختار طبیعی است. این باکتری‌ها را می‌توان هم‌خانواده باکتری های رنگی موجود در منطقه یلو استون آمریکا دانست. به این ترتیب با کشف دوباره شیب های پلکانی سفید و صورتی نیوزلند ، می‌توان انتظار داشت که عجایب هفت گانه طبیعی جهان به عجایب هشت گانه تبدیل شود.

1396-03-27

دیدگاهتان را بنویسید