طراحی آیفون 8 در جدیدترین طرح مفهومی خود چگونه است؟

آیفون 8

طراحی آیفون 8 در جدیدترین طرح مفهومی خود چگونه است؟

به نظر می‌رسد جنگ سالانه پرچمداران دو کمپانی اپل و سامسونگ کماکان ادامه دارد؛ حتی پسوند عددی پرچمداران این دو غول تولیدکننده نیز با هم همگام هستند و حالا عدد جادویی امسال در دنیای فناوری را باید عدد 8 دانست. بدون شک دو گوشی آیفون 8 (Apple iPhone 8) و گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) در سال 2017 رقابت تنگاتنگی خواهند داشت.

همانطور که می‌دانید، ماه پیش شرکت‌های مختلف از پرچمداران جدید خود در کنگره جهانی موبایل شهر بارسلونا رونمایی کردند. با این حال دو پرچمدار جدید سامسونگ و اپل هنوز هم رونمایی نشده‌اند و کماکان شاهد انتشار گزارشات متعددی پیرامون ویژگی‌های آنها هستیم. یکی از داغ‌ترین شایعات مربوط به گوشی iPhone 8 اپل مربوط به صفحه نمایش از دو طرف خمیده و آمولد آن است که به صورت کامل پنل جلویی دستگاه را خواهد پوشاند.

علاوه بر این گفته می‌شود حسگر اثر انگشت (یا همان تاچ آی دی) آیفون‌ های جدید اپل به صورت یکپارچه در داخل صفحه نمایش گنجانده می‌شود و یا جای خود را به سیستم تشخیص چهره جدید خواهد داد؛ این سیستم جدید احتمالا به لطف «دوربین‌ جلوی انقلابی جدید کوپرتینویی‌ها» قادر به کارکرد حرفه‌ای خواهد بود.

ابعاد صفحه نمایش OLED این گوشی 5.8 اینچ تخمین زده شده است، البته بخشی از این پنل به حسگر اثر انگشت تخصیص داده شده است. بخش فعال صفحه نمایش دستگاه حدود 5.1 الی 5.15 اینچ خواهد بود.

روز گذشته گزارشی مبنی بر تاخیر در عرضه نهایی گوشی آیفون 8 اپل (یا آیفون ایکس یا هر اسم دیگری) در رسانه‌های ژاپنی منتشر شد. به گفته خبرگزاری معروف Macotakara، اهالی کوپرتینو همچنان در حال تست بخش‌های مختلف این گوشی جدید -به خصوص در بخش طراحی بدنه- بوده و در حال حاضر مواد متعددی را در کار هم تست می‌کنند. با این که احتمال رونمایی از اپل iPhone 8 به همراه سایر آیفون های جدید 2017 در ماه سپتامبر وجود دارد، اما این محصول تا ماه نوامبر عرضه نخواهد شد.

با در نظر داشتن نکته بالا، تا انتشار تصاویر واقعی از این پرچمدار سال 2017 اپل چندین ماه فاصله داریم. اما یک طراح گرافیکی به نام الحسن حوسنی به کمک گزارشات و رندرهای منتشر شده از گوشی آیفون 8 ، طرح مفهومی جدیدی از این پرچمدار را طراحی کرده است. در این طرح مفهومی جدید حتی شاهد حالت تاریک (Dark Mode) در آی او اس 11 اپل هستیم؛ قابلیتی که بسیاری از هواداران اپل در انتظار آن هستند. دسترسی به حالت مولتی تسکینگ نیز در این طرح جدید به راحتی پیش روی کاربران قرار می‌گیرد. در ادامه توجه شما را به تصاویر این طرح مفهومی جدید جلب می‌نماییم:

آیفون 8

آیفون 8

در نهایت دکمه هوم مجازی آیفون 8 در این تصاویر حاوی فیدبک هپتیک (لمسی) خواهد بود. آیا دوست دارید محصولی که در دهمین سالگرد عرضه گوشی‌های آیفون از راه می‌رسد به طراحی آقای حوسنی شباهت داشته باشد؟ نظرات و سوالات خود را پیرامون این مطلب با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

1395-12-20

دیدگاهتان را بنویسید