عینک هوشمند آیرا نابینایان را قادر به درک جهان اطراف می‌کند!

عینک هوشمند آیرا نابینایان را قادر به درک جهان اطراف می‌کند!

عینک هوشمند آیرا ، نابینایان را قادر به درک جهان اطراف می‌کند!

عینک هوشمند آیرا (Aira smart glasses) قرار است به نابینایان و کم‌بینایان کمک کند تا درک بهتری از جهان پیرامون خود داشته باشند. این محصول در جریان نمایشگاه CES 2017 توسط شرکت سازنده آن معرفی شده و به‌نمایش درآمد.

عینک هوشمند آیرا چگونه کار می‌کند؟

این سیستم با استفاده از یک جفت عینک یا دوربین تلفن همراه، مقدار دیدی که کاربر از اطراف خود دارد را شناسایی کرده و سپس در خصوص شرایط موجود با او به گفتگو می‌پردازد. عینک هوشمند آیرا قرار است برای نابینایان و کم‌بینایان کارهایی از قبیل خرید مواد غذایی، گرفتن تاکسی از اوبر و یافتن مسیر مقصد مورد نظر را انجام دهد.

تولیدکنندگان این گجت در نمایشگاه CES 2017 اعلام کردند عینک هوشمند آیرا قرار نیست جایگزین دستیارهای صوتی موجود شود و در عوض، به بهبود کیفیت آنها کمک می‌کند. نابینایان در حالت عادی با استفاده از عصا یا سگ راهنما به اطراف می‌روند و تنها زمانی که نیاز پیدا کردند از عینک هوشمند آیرا استفاده می‌کنند. در این هنگام، عینک به تصویربرداری از محیط اطراف پرداخته و با کمک گرفتن از نقشه گوگل، اطلاعاتی از مکان مورد نظر را به کاربر می‌دهد.

عینک هوشمند آیرا نابینایان را قادر به درک جهان اطراف می‌کند!

این ویدیوها به‌قدری باکیفیت هستند که دستیار آیرا می‌تواند جزییات دقیقی را از آن استخراج کند. عینک هوشمند آیرا از هم‌اکنون با قیمت 300 دلار برای 750 دقیقه، 1000 دلار برای 3000 دقیقه و 2500 دلار برای 10000 دقیقه استفاده در دسترس خواهد بود.

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه لوازم جانبی موبایل در ایران ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

1395-10-16

دیدگاهتان را بنویسید