قائم مقام رنو در بخش طراحی: مرکز طراحی رنو در ایران احداث می‌شود

مرکز طراحی رنو

قائم مقام رنو در حوزه طراحی محصول: مرکز طراحی رنو در ایران احداث می‌شود

لورنس ون دن اکر، قائم مقام شرکت فرانسوی رنو در بخش طراحی محصول در جریان سفر به کشورمان اعلام کرد که احتمال احداث مرکز طراحی رنو در ایران وجود دارد. به گفته‌ی ون دن اکر، هم‌اکنون مسئولان رنو در حال مطالعه‌ی بازار ایران به منظور امکان‌سنجی برای ایجاد مرکز طراحی این برند هستند.

لورنس ون دن اکر (Laurens Van Den Acker) یک طراح هلندی است که به عنوان قائم مقام شرکت فرانسوی رنو در حوزه طراحی محصول فعالیت می‌کند. وی، بالاترین مقام طراحی رنو است و طراحی خودروهای فوق‌العاده‌ای مانند رنو ترزور (زیباترین خودروی مفهومی سال) را در کارنامه دارد. ون دن اکر برای حضور در نمایشگاه خودرو تهران 95 به ایران سفر کرد و خودروی رنو کولئوس جدید نیز توسط او رونمایی شد.

مرکز طراحی رنو

لورنس ون دن اکر در کنار رنو ترزور

ون دن اکر عنوان کرد که مرکز طراحی رنو علاوه بر پاریس در کشورهای دیگری مانند هند و کره جنوبی نیز ایجاد شده و هدف از ایجاد این مراکز در کشورهای مختلف، آشنایی با سلیقه و نیاز مردم در کشورهای هدف است. وی انگیزه‌ی خود از سفر به ایران را آشنایی بیشتر با ذائقه مصرف‌کنندگان ایرانی و نیازهای بازار ایران دانست و اضافه کرد که فرایند طراحی یک خودروی جدید از ابتدا تا انتها تقریبا 4 سال زمان می‌برد. ون دن اکر در خصوص مراحل طراحی یک خودرو بیان کرد:

در سال اول طراحی خودروی جدید، مطالعه در مورد ویژگی‌های فنی و مشخصات خودرو بر اساس روند تکنولوژی و نیازهای مشتریان انجام می‌شود و پس از آن حدود 10 تا 15 طرح اولیه انتخاب شده و از این میان، دو یا سه ماکت خودرو در ابعاد واقعی ساخته خواهد شد. سپس از دو یا سه ماکت ساخته شده، یکی به عنوان محصول نهایی انتخاب و فرایند صنعتی‌سازی خودرو آغاز می‌شود. این فرایند نیز حدود 2 سال طول می‌کشد تا خودروی طراحی شده به محصول نهایی و قابل استفاده تبدیل شود.

یک طراح زن ایرانی در مرکز طراحی رنو در پاریس

قائم مفام رنو همچنین از حضور یک طراح زن ایرانی در تیم طراحی خود خبر داد. به گفته‌ی ون دن اکر، بیش از 500 نفر از 30 کشور جهان در مرکز طراحی رنو در پاریس فعالیت می‌کنند و بسیار جای خوشحالی است که یک استعداد ایرانی نیز در بخش طراحی داخلی خودرو حضور دارد. وی در پایان به بیان استراتژی طراحی رنو پرداخت و افزود:

موضوع اصلی الهام‌بخش در طراحی رنو، انسان است. زندگی از عشق، کشف، خانواده، کار، سرگرمی و درایت تشکیل شده و ما برای هر یک از بخش‌های زندگی، خودروهای مختلفی طراحی کردیم تا ارزش‌های انسانی را در محصولات خود متبلور کنیم.

1395-12-02

دیدگاهتان را بنویسید